تلفن همراه

گوشی

September 17, 2018
16:46 دوشنبه، 26ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93935

گلکسی نوت۹ سامسونگ استانداردهای نمایشگر را به طرز قابل توجهی ارتقا داد

موسسه فناوری‌های دیسپلی‌میت ارزیابی‌های کامل خود روی نمایشگر بدون مرز (Infinity Display) گوشی جدید گلکسی نوت ۹ سامسونگ را به پایان رساند. نتایج این بررسی‌ها به روشنی نشان می‌دهد «سطح عملکرد و مزایای نمایشگرهای گوشی‌های سامسونگ هر ساله افزایش پیدا کرده است اما گلکسی نوت ۹ میزان این فوق‌العاده‌گی را تا حد زیادی افزایش داده است».
موسسه دیسپلی‌میت که پیشروترین مرکز ارزیابی نمایشگر در دنیاست، درباره گوشی گلکسی نوت ۹ سامسونگ اعلام کرد که این محصول، «نوآورانه‌ترین نمایشگر را با بهترین عملکرد در میان گوشی‌های هوشمندی دارد که در این آزمایشگاه بررسی شده‌اند». این گوشی هوشمند همچنین توانسته چندین رکورد تازه را در حوزه عملکردهای نمایش در بررسی‌های عمیق دیسپلی‌میت به دست آورده و نهایتا بالاترین امتیاز A+ را از این مرکز دریافت کرده است. 
نمایشگر ۶.۴ اینچی گلکسی نوت ۹ با کیفیت 3K (2960*1440) Quad HD+ Super AMOLED توانست در بسیاری از حوزه‌ها مانند انعکاس نور روی صفحه نمایشگر، دقت رنگ مطلق، نهایت روشنایی، طیف رنگ‌های اصلی، نسبت کنتراست و رزولوشن صفحه نمایش، استانداردهای تعیین شده را برآورده کرده و حتی رکوردهای تازه‌ای را کسب کند. 
حداکثر روشنایی صفحه نمایش (High Brightness) در این گوشی دقیقا در جایی که نیاز به تصویر شفاف دارید، مثلا زیر نور مستقیم خورشید یا در جایی که روشنایی محیط کم است، بهترین تصویر را به شما ارائه می‌دهد. کارشناسان دیسپلی‌میت با ایجاد یک صفحه کاملا سفید این قابلیت گوشی گلکسی نوت ۹ را آزمایش کردند. تصویر کاملا سفید دشوارترین تصویری است که یک نمایشگر OLED باید تولید کند زیرا در این حالت همه پیکسل‌ها باید با تمام قدرت خود بدرخشند. 
گلکسی نوت ۹ در ارزیابی روشنایی تصویر سفید توانست رکورد تازه‌ای بدست آورد. روشنایی نمایشگر این گوشی تا ۲۷ درصد بیشتر از گلکسی نوت ۸ بود که سال پیش عرضه شد. در شرایط کم بودن نور محیط نیز نسبت کنتراست نمایشگر گلکسی نوت ۹ تا ۳۲ درصد بیشتر از مدل قبلی این سری بود. 
هرکدام از حالت‌های نمایشگر گلکسی نوت ۹ توانست رکورد جدیدی را در حوزه دقت رنگ مطلق به دست بیاورد که بر اساس واحدی به نام تمایز رنگ بسیار ناچیز (JNCD) اندازه‌گیری می‌شود. این واحد بر اساس کمترین تمایز رنگ قابل تشخیص توسط چشم انسان تعیین می‌شود. امتیاز ۰.۵ JNCD برای نمایشگر گلکسی نوت ۹ نه تنها ۸۵ درصد بهتر از نمایشگر نوت ۸ است، بلکه به گفته دیسپلی‌میت، نمایشگر بدون مرز نوت ۹ «دارای بالاترین دقت رنگ در میان همه نمایشگرهایی است که تا کنون در این موسسه بررسی شده‌اند» و «از دید چشم انسان کاملا بی‌نقص است».
نمایشگر گلکسی نوت ۹ علاوه بر روشنایی و دقت فوق‌العاده، مصرف انرژی بسیار پایینی دارد. ارزیابی‌های دیسپلی‌میت همچنین شامل اندازه‌گیری میانگین مصرف انرژی در زمان نمایش انواع تصاویر می‌شود. گلکسی نوت ۹ تنها ۱.۱۰ وات انرژی یعنی ۸ درصد کمتر از گلکسی نوت ۸، مصرف می‌کند. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.