گجت

September 19, 2018
17:30 چهارشنبه، 28ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93971

“وارام”؛ رباتی برای پر کردن تنهایی حیوانات خانگی

 
اگر شما صاحب یک حیوان خانگی هستید که در تمام طول روز در خانه تنها است، ممکن است همیشه نگران خستگی و عدم تحرک آنها باشید.
 
به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، اما هم اکنون خبر خوب این است که ربات "وارام"(Varram Pet Fitness) مشکل شما را حل کرده است زیرا ربات مذکور به گونه‌ای طراحی شده است که به راحتی حیوان خانگی شما را سرگرم می‌کند.
 
 
ربات " Varram " دارای دو چرخ است و از پلی کربنات و سیلیکون غیرسمی مقاوم در برابر ضربه ساخته شده است. این ربات مجهز به یک "سیستم اجتناب از مانع مبتنی بر مادون قرمز" (infrared obstacle-avoidance system) است که سبب می‌شود این ربات به اشیا و وسایل موجود در خانه برخورد نکند.
 
اپلیکیشنی که برای این ربات توسعه داده شده است از سیستم عامل آی‌.اُ.اس و اندروید پشتیبانی می‌کند و توسط آن کاربران می‌توانند زمان‌هایی را که مایل هستند این ربات، حیوان خانگی شان را سرگرم کند در آن تنظیم کنند.
 
 
کاربران زمانیکه در خانه نیستند نیز حتی می‌توانند با استفاده از این اپلیکیشن و از طریق بلوتوث نیز به طور منظم ربات را کنترل کنند.
 
ربات مذکور ضد آب است و وزن آن حدود ۶۸۰ گرم است و توسط یک میکروکنترلر ARM Cortex-M۴ قابل اجرا است و دارای یک باتری لیتیوم پلیمر ۳.۷ ولت/ ۸۰۰ میلی آمپر ساعت است که با هر بار شارژ می‌توان به مدت ۱۰ ساعت از آن استفاده نمود.
 
این ربات برای جمع آوری بودجه به منظور تولید انبوه با قیمت ۷۹ دلار در وبسایت"کیک استارتر" (Kickstarter) قرار گرفته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.