رسانه‌های اجتماعی

September 21, 2018
16:38 جمعه، 30ام شهریورماه 1397
کد خبر: 94014

فیس بوک برای شناسایی آسیب های امنیتی برنامه های ثالث جایزه می دهد

اگر شما بتوانید آسیب های امنیتی برنامه های ثالثی که از طریق فیس بوک در دسترس هستند را شناسایی کنید، از این شرکت جایزه نقدی دریافت می کنید.
 
به گزارش دیجیتال ترندز، به دنبال رسوایی گسترده ناشی از استفاده بدون اجازه شرکت کمبریج آنالیتیکا از داده های خصوصی کاربران فیس بوک، این شرکت در تلاش است جلوی وقوع رخدادهای مشابه را به هر شکل ممکن بگیرد.
 
فیس بوک در ماه های اخیر به طور گسترده تلاش کرده تا بر عملکرد شرکت های ثالث همکار با خود نظارت کند و دریابد که آنها چگونه از اطلاعات خصوصی کاربران استفاده می کنند و آیا در جریان این فرایند، مواردی از انتقال مخفیانه داده های کاربران و نقض حریم شخصی اتفاق می افتد یا خیر.
 
در همین راستا فیس بوک طرح جدیدی را به اجرا گذاشته تا مشخص شود برنامه های ثالث موجود در این شبکه اجتماعی و وب سایت های همکاری با آن دارای ضعف ها و مشکلات امنیتی هستند یا خیر و چگونه از اطلاعات خصوصی کاربران استفاده می کنند.
 
بر همین اساس کاربران باید بتوانند در مورد نحوه استفاده این برنامه ها و سایت ها از داده های خود تصمیم گرفته و فرایند مذکور را مدیریت کنند و هر سایت یا برنامه ای که به روش دیگری عمل کند، متخلف است.
 
حداقل پاداش کشف و انتشار اطلاعات این تخلفات برای فیس بوک ۵۰۰ دلار است و در مورد آسیب پذیری های جدی تر مبالغ بیشتری پرداخت می شود. سایت ها و برنامه های آسیب پذیر بعد از شناسایی تا زمان رفع مشکل معلق شده و غیرقابل استفاده خواهند ماند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.