سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

September 21, 2018
19:51 جمعه، 30ام شهریورماه 1397
کد خبر: 94038

پیامد رشد قیمت در بازار: مردم لپ تاپ های کهنه شان را تعمیر می کنند

در پی کاهش شدید تقاضا، توجه کاربران کالاهای کامپیوتری به سمت تعمیرات و ارتقای سیستم های کامپیوتری و توجه کاربران موبایل به سمت نرم افزارهای موبایلی جلب شده است.
 
بررسی های بازاری گویای این امر است که در ماه های گذشته و در پی کاهش شدید تقاضا از بازار کالاهای کامپیوتری، کسب و کار تعمیرکاران گرم شده و بسیاری از کاربران کالاهای مثل نوت بوک، تبلت، پی سی و… به جای خرید کالاهای جدید، برای تعمیر یا ارتقای آنها اقدام می کنند.
البته علی راستگو یکی از فعالان بازار کامپیوتر می گوید که بیشتر افراد به دنبال تعمیر نوت بوک هستند و ارتقا چندان برای شان اهمیت ندارد. زیرا خرید قطعه جدید مبلغی هنگفت روی دست شان می گذارد و آنها ترجیح می دهند به جای پرداخت هزینه برای ارتقای یک سیستم قدیمی، با تعمیر از آن بیشتر کار 
بکشند.
یکی دیگر از فعالان بازار با اشاره رشد 50 تا 70 درصدی قیمت قطعات کامپیوتری نسبت به سال گذشته گفت: رشد قیمت در حدی است که در حال حاضر ارتقای رم 200 هزار تومان خرج روی دست کاربران رایانه های قدیمی می گذارد.
 فعالان بازار می گویند که با توجه به شرایط فعلی بازار، تقاضا برای کالاهای لوکس نیز در حد چشمگیری کاهش یافته است و آنچه در حال حاضر در بازار موجود است، کالاهایی قدیمی و لوکس است که قیمتی گران دارند.
به گفته آنان، تا زمانی که مشکل موجودی کالا در بازار رفع نشود و نرخ دلار تثبیت نشود، وضعیت بازار به همین منوال است. کارشناسان اما بر این باروند که بیشتر خریداران توان خرید ندارند و نمی توان به عرضه محصولات جدید و تثبیت نرخ دلار آزاد دل بست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.