تلفن همراه

گوشی

September 22, 2018
14:21 شنبه، 31ام شهریورماه 1397
کد خبر: 94050

شیائومی با سه محصول XR، XS و XS Max، اپل را به چالش می‌کشد!

شیائومی به همکار غول چینی خود در به چالش کشیدن اپل در رابطه با آخرین مدل‌های آیفون که روز چهارشنبه رونمایی شد، پیوست. این شرکت که به نام “اپل چین” نام‌گذاری شده است با شیوه‌ای ظریف با تقلید از تکرار نام گذاری مدل‌های جدید آیفون بر روی سه بسته محصول مختلف خود، با اپل روبرو می‌شود. بسته‌های محصول XR suite، XS suite و XS Max نامگذاری شده‌اند و قیمت آنها دقیقا همان شروع قیمت سه مدل جدید آیفون در چین قیمت‌گذاری شده است.
 
این لیست اشاره مستقیمی به قیمت سه مدل آیفون دارد؛ آیفون XR، XS و XS Max. اپل قیمت غیر ارزان این سه مدل را روز گذشته در چین اعلام کرد. محصولات اپل در چین بسیار محبوب هستند و قیمت آن برای بسیاری از چینی‌ها خیلی بالا است. یادی کنیم از حادثه غم انگیز و ناامید کننده‌ای که در سال ۲۰۱۲ رخ داد، هنگامی که یک پسر ۱۷ ساله از آنهویی (یکی از فقیرترین ولایات چین)، کلیه خود را به قیمت ۲۲،۰۰۰ یوان (۲۲۰۰ پوند) فروخت و از پول آن برای خرید آیفون و آیپد استفاده کرد. در آن هنگام قیمت آیفون از ۳۹۸۸ یوان (£ ۴۰۰) و آیپد از ۲۹۸۸ یوان (£ ۳۰۰) شروع می‌شد. از آن زمان قیمت محصولات اپل همچنان افزایش داشته است.
 
 
اکنون شاید شیائومی تلاش می‌کند تا از وقوع چنین مواردی (که نوجوانان کلیه خود را برای تهیه آیفون می‌فروشند) جلوگیری کند؛ و این کار را با متوجه ساختن مشتریان به برخی از گجت‌های جذاب و باحال Mi که می‌توان با قیمت تنها یک آیفون تهیه کرد، انجام می‌دهد. هرچند که اینگونه به نظر نمی‌رسد و این شرکت چینی به این موضوع اشاره‌ای نکرده است. گویا این کار فقط یک استراتژی بازاریابی است تا در رقابت شرکت کند؛ همانطور که فروش آیفون در چین اخیرا به دلیل افزایش مارک‌های رقیب مانند شیائومی، OPPO، Vivo و غیره افت کرده است.
 
 
مجموعه‌ی XR همانطور که می‌توانید حدس بزنید از آیفون XR تقلید می‌کند که به طور جالب توجه، مدل پایه است، و قیمت آن در چین از ۶۴۹۹ یوان (۹۴۷ دلار) شروع می‌شود. با این قیمت، شیائومی به خریداران یک گوشی خاکستری (Mi 8 SE (6 + 128GB، می‌بند ۳، می‌نوت بوک ایر نقره‌ای ۱۲٫۵ اینچ ۴ + ۲۵۶G و مینی هدست بلوتوث Mi را در رنگ مشکی پیشنهاد می‌کند. قیمت آیفون XS همه چیز تمام از ۸۶۹۹ یوان (۱۲۶۸ دلار) در چین آغاز می‌شود و شیائومی این عمل را با ارائه XS Suite به خریداران که شامل گوشی پرچمدار می میکس ۲S مشکی (۸GB + 256GB)، می‌بند ۳، می نوت‌بوک ایر ۱۳٫۳ اینچی نقره‌ای و مینی هدست بلوتوث Mi (سیاه) می‌باشد، پاسخ می‌دهد.
 
بسته سوم مانند قیمت آیفون XS Max با نمایشگر عظیمش است که از ۹۵۹۹ یوان (۱۳۹۸ دلار) آغاز می‌شود. برای این قیمت، شیائومی بسته XS Max را که شامل گوشی Mi 8 (6GB + 128GB)، می نوت بوک پرو، هدست گردنی بلوتوث Mi و می‌بند ۳ می‌باشد را در Mi.com عرضه می‌کند. متأسفانه این موضوع تنها در چین کاربرد دارد، زیرا تمام محصولات موجود در این بسته‌ها نسبت به آنچه که در وب سایت شیائومی ارائه می‌شود، قیمت کمتری دارند. اگر چنین بسته‌هایی در هند، اسپانیا و سایر مناطقی که شیائومی حضور فیزیکی دارد عرضه شود، جالب خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.