September 24, 2018
21:36 دوشنبه، 2ام مهرماه 1397
کد خبر: 94095

وزیر ارتباطات: امروز را دولت عزای عمومی اعلام کرده است و به همین دلیل از مراسم افتتاح در اصفهان خودداری کردیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات   امروز را دولت عزای عمومی اعلام کرده است و به همین دلیل از مراسم افتتاح در اصفهان خودداری کردیم  اولین طرح ایجاد و راه‌اندازی ۷۹۰ سایت نسل سه و ۵۹۰ سایت نسل چهار تلفن همراه در استان اصفهان است  امروز موفق شدیم فیبر نوری ورزشگاه نقش جهان را راه‌اندازی کنیم تا خدمات وای فای رایگان در اختیار خبرنگاران و مردم قرار بگیرد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طرح‌های مخابراتی با ارزش بالغ بر ۴۰۵ میلیارد تومان در استان اصفهان به بهره‌برداری رسید.
 
به‌ گزارش ‌ایسنا، محمد جواد آذری جهرمی امروز (دوشنبه2 مهر) در نشست شورای اداری استان اصفهان اظهار کرد: در شرایطی قرار داریم که محور وقاحت در دنیا که شامل آمریکا، اسرائیل و کشورهای کوچک جنوب خلیج فارس هستند به روشنی سخن از براندازی نظام اسلامی می زنند. در زمانی که تحریم‌های شدیدی علیه ایران آغاز می‌شود، دو روز پیش از پازل نقشه دوم خود پرده برداری کردند.
 
وی افزود: تروریست‌ها در اهواز مردم بی دفاع را هدف قرار دادند و اثر انگشت محور وقاحت در جهان کودک کشی است. آنها ابایی از کودک کشی ندارند و این‌ در حالی است که همین کشورها دم از حقوق بشر میزنند. در اهواز کودک چهار ساله‌ای را به شهادت رساندند که برای تماشای رژه آمده بود. مگر این کودک و مردمی که شهید شدند جزو مردم ایران نیستند؟ که شما خود را منجی مردم ایران معرفی می کنید. مردم ایران بصیر هستند و میدانند که ذات پلید شما چیست.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه‌ تصریح کرد: چه کسی القاعده را در افغانستان و داعش را در سوریه ایجاد کرد؟ مگر آمریکا نبود که این کارهای خبیثانه را انجام داد. گروه های تروریستی زیر پله‌ای روزی به خودتان باز می‌گردند. همان طور که القاعده امروزه علیه خودتان عملیات انجام می دهند. ایران اسلامی در برابر این تهدیدات مقاوم تر می‌شود و این آرزو را که در ایران جنگ قومیتی به راه بیاندازید، به گور خواهید برد.
 
آذری جهرمی خاطر نشان کرد: امروز را دولت عزای عمومی اعلام کرده است و به همین دلیل از مراسم افتتاح در اصفهان خودداری کردیم. از سال گذشته با توجه به درخواست‌های مسئولان استان شش طرح بزرگ را در استان اصفهان در دستور کار خود قرار دادیم که اولین طرح ایجاد و راه‌اندازی ۷۹۰ سایت نسل سه و ۵۹۰ سایت نسل چهار تلفن همراه در استان اصفهان است.
 
وی ادامه‌ داد: این عدد در ابتدای دولت یازدهم ۵۰ درصد بود و سرمایه‌گذاران این طرح ایرانسل و همراه اول هستند.
 
آذری جهرمی گفت: طرح دوم ۷۰ کیلومتر و ایجاد ۷۹ کیلومتر فیبر نوری در سطح استان است. همچنین ۱۷۷ روستای فاقد تلفن خانگی در یک سال گذشته تلفن خانگی راه‌اندازی شده است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه‌ اضافه کرد: پروژه‌ بعدی طرح زیر ساخت‌های فیبر نوری شهری بوده  که شرکت مخابرات ایران عملیات آن را انجام داده است و در ۲۷۰ نقطه از شهر اصفهان خدمات فیبر نوری راه‌اندازی شد.
 
وی بیان‌ کرد: ورزشگاه نقش جهان امروز به استانداردهای بین‌المللی مجهز شده است و امروز موفق شدیم فیبر نوری این ورزشگاه را راه‌اندازی کنیم تا خدمات وای فای رایگان در اختیار خبرنگاران و مردم قرار بگیرد. مجموع این پروژه‌ ۴۰۵ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.
 
آذری جهرمی در ادامه‌ خاطر نشان کرد: استان اصفهان ظرفیت غنی در توسعه  کسب و کار دارد به گونه‌ای که برای مثال صنایع دستی این استان بی نظیر هستند. به همین دلیل خدمات خصوصی صنایع دستی نیز باید در اصفهان دایر شود که در این خصوص بخش خصوصی می‌تواند کارهای زیادی را انجام دهد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بیان‌ کرد: بنابراین باید سرویس ویژه‌ پست صنایع دستی در اصفهان راه‌اندازی شود و به عنوان نمونه این سرویس پستی در اصفهان ایجاد شود تا الگویی برای سایر استان‌ها باشد.
 
وی گفت:  در خصوص دفاتر پیشخوان خدمت در دولت مصوبه داشتیم که هیچ دستگاه دولتی حق ایجاد دفاتر پیشخوان ندارد. این دفاتر اشکال مختلفی دارند و دارای فرمول های متعددی هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.