تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 26, 2018
17:46 چهارشنبه، 4ام مهرماه 1397
کد خبر: 94119

باشگاه یوونتوس ارز دیجیتال راه‌اندازی می‌کند

یکی از محبوب‌ترین باشگاه‌های فوتبال جهان، برای افزایش تعداد هوادارانش یک توکن ارز دیجیتال ایجاد می‌کند که به آن‌ها اجازه تا حرف‌هایشان شنیده شود.
 
باشگاه فوتبال یوونتوس که کریستیانو رونالدو، ستاره مطرح فوتبال جهان را در اختیار دارد، با Socios.com برای راه‌اندازی توکن رسمی هواداران همکاری می کند. براساس مطبوعات منتشر شده در روز دوشنبه، این توکن در ابتدا با عنوان توکن ارائه به هواداران (FTO) توزیع خواهد شد.
 
این تیم با وجود داشتن بیشترین هواداران در بین باشگاه‌های فوتبال و حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی، این توکن را برای افزایش بیشتر مخاطبان و حامیانش طراحی می‌کند تا به حامیان خود در خارج از اروپا  قدرت تاثیرگذاری بیشتری بدهد.
 
این توکن که بر روی پلتفرم Socios قابل استفاده خواهد بود، به طرفداران اجازه می‌دهد با استفاده از تلفن همراهشان رای دهند. با استفاده از این پلتفرم، هواداران می‌توانند در رای‌گیری‌های باشگاه شرکت کنند و به آنها این امکان را می‌دهد تا صدایشان شنیده شود و ارتباط احساسی بین باشگاه و هواداران ایجاد خواهد کرد. با وجود اینکه منابع خبری به ساختار و نوع عرضه این توکن هواداری اشاره‌ای نکرده‌اند، گمان می‌رود که این برنامه یک ICO برای سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ باشد.
 
جورجویو ریچی (Giorgio Ricci)، رئیس مشارکت جهانی و درآمدها یوونتوس می‌گوید: باشگاه ما همیشه نسبت به نوآوری و فناوری‌های جدید محتاط و در عین حال فعال بوده است. با همکاری Socios.com، ما باور داریم که می‌توانیم فرصت‌های جدیدی را برای هواداران جهانی خود ایجاد کنیم تا از طریق آن با جدیدترین فناوری دنیا با باشگاه محبوبشان در ارتباط باشند.
 
این اعلامیه در میان باشگاه‌های فوتبال جریانی را به راه انداخته است که به بلاک چین برای ارتباط و نفوذ بیشتر بین هواداران خود روی آورند.
 
همین دو هفته پیش بود که تیم برتر فرانسوی پاریس سن جرمن از ارز دیجیتال خود به عنوان راهی برای انگیزه‌بخشی به هوادارانش برای مشارکت پرده برداشت. این پروژه نیز با همکاری Socios با توکن مشابه هواداران صورت می‌گیرد. Socios در مطبوعات منتشر شده‌ی امروز اشاره کرد که امیدوار است با باشگاه‌های فوتبال بیشتری شاید تا ۵۰ باشگاه وارد همکاری شود.
 
الکساندر دریفیوس (Alexandre Dreyfus)، مدیرعامل و بنیان‌گذار این شرکت، گفت: هدف ما این است که بزرگ‌ترین انجمن و بازار را برای هواداران فوتبال در سراسر جهان ایجاد کنیم و ثابت کنیم که فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال برای این کار مطمئن و بهترین خواهد بود.
 
۱۲ سپتامبر باشگاه فوتبال آوایی که در لیگ سری B این کشور قرار دارد، خبر ایجاد یک ارز دیجیتال به عنوان بخشی از توسعه یک اکوسیستم دیجیتال برای طرفدارانش را اعلام کرد و موفق شد ۲۰ میلیون دلار سرمایه جذب کند. این پروژه با هدف کمک به تشخیص صلاحیت سری A فوتبال برزیل و ایجاد زیرساخت‌های فیزیکی این تیم انجام می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.