September 26, 2018
17:54 چهارشنبه، 4ام مهرماه 1397
کد خبر: 94123

تعداد کیف پول‌های فعال بیت کوین در حال رکورد شکنی

بر اساس اطلاعات جدید شرکت تحلیلگر اطلاعات Chainalysis، تعداد بیت کوین‌های در گردشی که توسط کاربران فعال فردی و نه شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران با دید بلندمدت نگه‌داری می‌شود، در حال افزایش است.
 
مطابق اعلامیه‌ی این شرکت تحلیلگر در روز دوشنبه، ۴٫۸ میلیون بیت کوین یا نزدیک به ۳۲ درصد از بیت کوین‌های در گردش پروتکل (بدون در نظر گرفتن بیت کوین‌های گمشده)، در کیف پول‌های شخصی با عملیات تراکنش نسبتاً بالایی نگه‌داری می‌شود. این مقدار در اواخر سال ۲۰۱۷ و در بحبوحه رشد عجیب بازار، رقمی نزدیک به ۳٫۸ میلیون یا ۲۶ درصد از بیت کوین‌های در گردش در کیف پول‌های شخصی فعال بود.
 
داده‌های جدید اعلام شده از نظر تعداد و درصد بیت کوین‌های در گردش حساب‌های شخصی، تنها اندکی با رکورد ۴٫۹۵ میلیون بیت کوین یا ۳۳ درصد از بیت کوین‌های در گردش که در ماه ژولای رقم خورد، فاصله داشتند.
 
فیلیپ گردول (Philip Gradwell) اقتصاددان شرکت Chainalysis در گفتگو با کوین‌دسک اظهار داشت که هم‌اکنون افراد بیشتری نسبت به گذشته در حال نگه‌داری ارزهای دیجیتال به صورت شخصی هستند.
 
بر اساس این اظهارات آقای گردول اذعان داشت: میزان عظیمی از این سرمایه در گردش است. بسیاری از مردم که در سال جاری بیت کوین خریدند، در حال خرید مقادیر کمتری می‌باشند.
 
 
او با بیان این مطلب افزود: مردم آما‌ده‌اند تا این بیت کوین ها را خرج کنند. البته اگر شرایط تغییر می‌کرد، فرصت برای خرج کردن آن نیز افزایش می‌یافت. ما به نوعی بر اولین مانع از پذیرش عمومی بیت کوین فائق آمده‌ و آن را به دست مردم رسانده‌ایم.
 
پس از مطرح شدن پتانسیل بیت کوین در این گفتگو، به عقیده آقای گردول راه‌حل‌های فنی نظیر شبکه لایتنینگ بیت کوین که بر روی بهبود شبکه و مقیاس‌پذیری آن تمرکز دارند و امکان تراکنش‌های سریعتر را به تجار و ارائه‌دهندگان خدمات می‌دهند، بر روی تصمیم کاربران در نقد کردن بیت کوین‌هایشان یا استفاده از آن برای تراکنش‌ها در رشد بعدی این ارز دیجیتال تاثیر به سزایی خواهند داشت.
 
بیت کوین در حال حاضر عموماً به عنوان یک سرمایه غیرفعال چه توسط موسسات و چه توسط اشخاص نگه‌داری می‌شود. طبق اطلاعات Chainalysis، نزدیک به ۶٫۳ میلیارد دلار بیت کوین در کیف پول‌های مختلف وجود دارد که بیش از یک سال تراکنشی در آن‌ها صورت نگرفته است.
 
علاوه بر این چون امکان تصاحب کیف پول‌های مختلف توسط یک شخص وجود دارد، این اطلاعات نشانه ناقصی از پذیرش و توزیع بیت کوین بین مردم است.
 
همچنین ماهیت ضدتورمی و علاقه به وجود آمده در ۱۰ سال اخیر نسبت به پادشاه ارزهای دیجیتال، مردم را بیشتر به نگه‌داری بیت کوین تشویق می‌کند نه خرج کردن آن. البته بسیاری از طرفداران بیت کوین به این موضوع به دید یک قابلیت می‌نگرند تا یک اشکال بنیادین.
 
توزیع بیت کوین در سال ۲۰۱۷
 
توزیع بیت کوین در سال ۲۰۱۸
 
 
یک بازار در حال رشد
با استناد به این مطلب که کاربران بیت کوین تراکنش‌های خود را چه با کیف پول‌های شخصی انجام دهند یا چه در حساب‌ در صرافی‌ها، کیمبرلی گرائر (Kimberly Grauer) اقتصاددان شرکت تحلیلگر Chainalysis عنوان کرد که مجموع پول برای تمامی این موارد تثبیت شده است. او به این مسئله اشاره کرد که مقاله‌های خبری و فعالیت‌های تریدینگ دیگر به اندازه سال گذشته گیرا و جذاب نیستند.
 
خانم گرائر در گفتگو با کوین‌دسک بیان کرد: شما دیگر بین حساب‌های سرمایه‌گذاری و حساب‌های فعال از نظر تراکنشی، نوسان‌های شدیدی مشاهده نمی‌کنید.
 
او همچنین افزود: این نشانه‌ای از رشد و بلوغ بازار است که شاهد کاهش نوسان‌ها هستیم.
 
علاوه‌ بر این داده‌های جدید Chainalysis حاکی از آن است که از دسامبر سال گذشته تا آگوست سال جاری، مقدار بیت کوینی که توسط ارائه‌دهندگان خدمات نظیر پلتفرم‌های صرافی نگه‌داری می‌شود، ۹۳,۲۹۹ عدد افزایش یافته است. با این چشم‌انداز که نزدیک به ۱ میلیون بیت کوین در بازه زمانی مشابه به کیف پول‌های شخصی اضافه شده، به این نتیجه می‌توان رسید که تعداد افرادی که از روش‌های خودحمایتی استفاده می‌کنند نسبت به احتکارکنندگان غیرفعال، با نرخ بیشتری در حال افزایش هستند.
 
پذیرش بیت کوین توسط تجار، قانون‌گذاران و دیگران داستان دیگری دارد. آقای گردول اظهار داشت که فعالیت‌ سرویس‌های مختلف پرداختی و بازارهای وب تاریک با در نظر گرفتن فعالیت کیف پول‌ها با نرخ مشابه افزایش نیافته است. هرچند درک تجارت همتا‌به‌همتا با تعداد فعالیت‌های صورت گرفته در شبکه کاری تقریبا غیرممکن است.
 
فیلیپ گردول وضعیت فعلی ثروت در شبکه را توزیع‌شده تر از پیش توصیف کرد و دلیل آن را فروش بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران بلند مدت به سرمایه‌گذاران جدید در اواخر سال گذشته و اوایل جاری دانست.
 
از بین ۲۸٫۵ میلیون کیف پول در شبکه، تنها ۱۵۰ هزار عدد از آن‌ها بیش از ۱۰ بیت کوین در خود جا داده‌اند.
 
گردول در پایان سخنان خود اینگونه نتیجه‌گیری کرد: نیمی از بیت کوین در دسترس هنوز در دست سرمایه‌گذاران است، ولی تمرکز این مقدار نسبت به گذشته کاهش یافته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.