September 27, 2018
14:01 پنجشنبه، 5ام مهرماه 1397
کد خبر: 94135

اظهارات وزیر ارتباطات در خصوص ضرورت تغییر مدل کسب و‌ کار در شرایط بحران آب

 

وزیر ارتباطات و‌ فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در زمان بحران آب تغییر مدل کسب و کار مردم در مناطق کم آب ضرورت دارد، گفت: ادامه دعوا بر سر آب جز اختلافات قومیتی هیچ سرانجامی ندارد و باید بتوانیم در چنین شرایطی مدل اقتصادی زندگی مردم منطقه را بر اساس شرایط و ظرفیت های بومی تغییر دهیم چراکه اصرار بر شیوه های قدیم جواب نخواهد داد.
 
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و‌ فناوری اطلاعات که در شورای اداری فلاورجان صحبت می کرد با اشاره به ضرورت تغییر مدل کسب و کار در زمان بحران آب در کشور، گفت: همه می دانیم در بسیاری از شهرها با کمبود آب حتی برای شرب مواجهیم بطوریکه برخی از نیروگاه های برق آبی کشور به دلیل کمبود آب از دور‌ خارج شدند و‌ کشور با کمبود برق مواجه شد. 
وی با اشاره به انجام برنج کاری در استان اصفهان، افزود: به دلیل کمبود آب در اصفهان برخی از فعالیت ها را نباید انجام دهیم و باید به کشاورز شیوه درآمدزایی و اشتغال و پول درآوردن را بیاموزیم و این وظیفه دولت است. 
آذری جهرمی، اظهار کرد: باید بتوانیم در این شرایط مدل اقتصادی زندگی مردم منطقه را عوض کنیم چراکه اصرار بر شیوه های قدیم جواب نخواهد داد. 
وزیر جوان دولت تدبیر و امید حوزه خدمات را تنها حوزه ای در دنیا دانست که علاوه بر توسعه، شاهد رشد اشتغال هم بوده است، اظهار کرد: عمده وام روستایی که از صندوق ذخیره ملی تامین شده است به بخش کشاورزی اختصاص پیدا کرده است، به عبارتی شغل جدیدی ایجاد نشده است و وام روستایی صرف نگهداری شغل قبلی شده است. 
عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به ضرورت انجام مطالعات برای ایجاد تغییر در مدل کسب و کار مردم منطقه، تاکید کرد: می توان در این زمینه از ظرفیت دانشگاهی نیز استفاده کرد و با طرح جامع مطالعاتی از سوی مسوولان شهری و استانی اقدام کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.