اپلیکیشن

تلفن همراه

September 27, 2018
14:29 پنجشنبه، 5ام مهرماه 1397
کد خبر: 94139

ضبط یادداشت‌های صوتی با آی‌فون

 

 

اپلیکیشن Voice Memos در گوشی‌های آیفون به شما اجازه می‌دهد صداها را ضبط کرده و آن‌ها را در گوشی خود ذخیره کنید. این صدا‌ها می‌توانند یک مکالمه، موسیقی، یادداشت صوتی، ثبت خاطره و یا هر مورد مشابه دیگری باشند. شما حتی در صورت تمایل می‌توانید برای این کار از یک میکروفون خارجی استفاده کنید.

ضبط یادداشت‌های صوتی با آی‌فون

هرچند اپلیکیشن Voice Memos در موارد زیادی می‌تواند به‌شما کمک کند، اما یکی از نادیده گرفته شده‌ترین ویژگی‌های آیفون است. در واقع بهره‌گیری از قابلیت مذکور درست مانند این است که هر جا می‌روید یک ضبط‌صوت را نیز همراه خود ببرید. صرف‌نظر از این که می‌خواهید چه چیزی را ضبط کنید، این اپلیکیشن تمام امکانات پایه را در اختیارتان می‌گذارد. شما حتی می‌توانید اشتباهات خود را تصحیح کرده و یا صداهای ضبط شده را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید.

توجه داشته باشید که اپلیکیشن Voice Memos روی تبلت‌های آی‌پد اپل نصب نشده و متاسفانه در اپ استور این شرکت نیز قابل دسترسی نیست.

 

اجرای اپلیکیشن

راه‌های مختلفی برای اجرای یک برنامه روی آیفون وجود دارد، اما اگر Voice Memos را جابجا نکرده باشید، می‌توانید آن را در فولدر Utilities پیدا کنید. با این‌حال اگر فولدرهای زیادی روی گوشی خود ایجاد کرده‌اید که اپلیکیشن‌های فراوانی در داخل آن‌ها قرار دارند، ممکن است حتی برای پیدا کردن فولدر Utilities هم با مشکل مواجه شوید.

Launch Voice Memos

آسان‌ترین راه برای پیدا کردن یک اپلیکیشن، کمک گرفتن از Siri است. کافی است عبارت «Launch Voice Memos» را بگویید تا این دستیار شخصی باهوش اپلیکیشن مورد نظر را برایتان اجرا کند. اما اگر نمی‌خواهید از این قابلیت استفاده کنید، می‌توانید از Spotlight Search کمک بگیرید. برای دسترسی به این ابزار جستجو، انگشت خود را روی صفحه نمایش گوشی به سمت پایین بکشید (فقط مراقب باشید هنگام انجام این کار انگشت خود را روی آیکن یکی از اپلیکیشن‌ها نگذارید). وقتی Spotlight Search باز شد، کافی است عبارت Voice را تایپ کنید تا اپلیکیشن Voice Memos در فهرست نتایج ظاهر شود. حالا روی آن ضربه بزنید تا اجرا شود.

Spotlight Search

 

ضبط یک یادداشت صوتی

حالا که Voice Memos اجرا شده، کافی است کار ضبط را با یک ضربه روی کلید قرمز رنگ بزرگی که می‌بینید، آغاز کنید. کار ضبط بلافاصله آغاز می‌شود، پس تا وقتی آماده نشده‌اید این کلید را فشار ندهید.

Record a voice memo

آیفون تا حدود زیادی نویز پس‌زمینه را از صدای ضبط شده حذف می‌کند، اما برای ضبط واضح‌ترین صدای ممکن می‌توانید از یک میکروفون خارجی با کیفیت بالا استفاده کنید. وقتی کار ضبط مورد نظرتان تمام شد، روی کلید Done ضربه بزنید. حالا از شما خواسته می‌شود که نامی را برای صدای ضبط شده جدید وارد کنید.

Save voice memo

اگر احساس می‌کنید از فرآیند ضبط راضی نیستید، می‌توانید در همان صفحه ذخیره‌سازی ضبط دوباره روی Done و سپس روی Delete ضربه بزنید. نگران نباشید، اپلیکیشن به شما این شانس را می‌دهد که فرآیند حذف فایل را لغو کنید، اما پس از حذف فایل دیگر راه برگشتی وجود ندارد.

 

ویرایش صدای ضبط‌شده

آیا صدای مورد نظرتان دقیقا همان‌طور که می‌خواستید ضبط نشده؟ نگران نباشید شما می‌توانید کار ضبط را روی بخشی از صدای ضبط شده تکرار کرده و یا بخشی از صدا که اشتباها ضبط شده است را حذف کنید.

برای ضبط صدا روی ضبط اولیه، انگشت خود را در سمت چپ شکل موج صدا قرار داده و آن را به سمت راست صفحه نمایش بکشید. خواهید دید که شکل موج صدا در امتداد مسیر انگشت شما کشیده خواهد شد تا به ابتدای آن برسید. حالا می‌توانید در نقطه مورد نظر خود روی کلید Record ضربه بزنید تا کار ضبط روی صدای اول انجام شود. اگر می‌خواهید ضبط قبلی را ادامه دهید، کافی است خط آبی را در انتهای شکل موج صدای ضبط شده قبلی قرار داده و سپس روی Record بزنید.

Save voice memo

برای حذف بخشی از صدای ضبط شده، روی کلید Trim ضربه بزنید. این کلید یک مربع آبی رنگ است که خطوطی از دو گوشه آن بیرون زده‌اند.

 

برش صدا

در صفحه Trim شما دو گزینه در اختیار خواهید داشت. شما می‌توانید بخشی از صدا را انتخاب کنید تا حذف شود یا این که بخشی را انتخاب کنید تا حذف نشود. وقتی پس از انتخاب یک بخش از صدا روی گزینه Trim ضربه می‌زنید، آیفون تمام صدای ضبط شده را به‌استثنای بخشی که انتخاب کرده‌اید حذف خواهد کرد. این قابلیت خصوصا زمانی مفید است که بخواهید از سکوت ابتدا و انتهای ضبط خود خلاص شوید.

برای انتخاب یک بخش از صدای ضبط شده، انگشت خود را روی خط قرمز رنگ در ابتدا یا انتهای شکل موج گذاشته و آن را به سمت وسط بکشید. اگر با اولین تلاش نتوانستید این خطوط را دقیقا تنظیم کنید، می‌توانید خود شکل موج را حرکت دهید تا در محل درست قرار گیرد.

Select a section

پس از آن که دقیقا بخش مورد نظر خودتان را انتخاب کردید، بر حسب کاری که می‌خواهید انجام دهید روی یکی از گزینه‌های Delete یا Trim ضربه بزنید.

 

اشتراک‌گذاری، ویرایش و حذف

پس از ذخیره‌سازی یک صدای ضبط شده، می‌توانید آن را با ضربه زدن روی اسمش در فهرست انتخاب زیر بخش ضبط اپلیکیشن Voice Memos باز کنید. این کار بخش کوچکی را باز می‌کند که به‌شما اجازه می‌دهد یک فایل ضبط شده را پخش کرده، آن را حذف نموده، ویرایش کرده و یا به‌اشتراک بگذارید.

Share, edit and delete

کلید Share به‌شکل یک مربع است که پیکانی از قسمت بالای آن بیرون زده است. شما می‌توانید این فایل را از طریق پیامک یا ایمیل به‌اشتراک گذاشته، آن را روی iCloude Drive ذخیره کرده و یا حتی به یک یادداشت در اپلیکیشن Notes اضافه کنید.

Sharing options

اگر روی کلید Share ضربه بزنید، فهرستی از روش‌های اشتراک‌گذاری فایل را مشاهده خواهید کرد. این فهرست بر حسب اپلیکیشن‌هایی که روی گوشی خود نصب کرده‌اید متفاوت خواهد بود. فرآیند درج و ارسال یا اشتراک‌گذاری فایل از اینجا به بعد به روش مورد نظر شما بستگی خواهد داشت. صدای ضبط شده به‌صورت یک فایل .m4a به‌اشتراک گذاشته می‌شود که یک فرمت استاندارد در بین ابزارهای دیجیتال محسوب می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.