اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 27, 2018
15:22 پنجشنبه، 5ام مهرماه 1397
کد خبر: 94155

تماشاکنید: فیلم جالبی که “گوگل” به مناسبت تولدش منتشر کرد

 

امروز گوگل به مناسبت تولد ۲۰ سالگی‌اش لوگوی خود را تغییر داد و یک فیلم منتشر کرد.
 
به گزارش ایسنا، امروز گوگل به مناسب تولد ۲۰ سالگی‌اش لوگوی خود را تغییر داد و یک فیلم نیز منتشر کرد.
 
این شرکت توسط" لری پیج" و" سرگئی برین" تأسیس شد که هر دوی آن‌ها در دانشگاه "استنفورد" به عنوان دانشجوی دکترا حضور داشتند و با نام عنوان "مردان گوگل" شناخته می‌شدند.
 
موتور جستجوگر آن‌ها ابتدا با دامنه google.stanford.edu استفاده می‌شد و در ۱۵ سپتامبر سال ۱۹۹۷ دامنه google.com ثبت شد و در ۴ سپتامبر ۱۹۹۸ در واقع اولین دفتر کار گوگل راه‌اندازی شد و این شرکت رسما به ثبت رسید و فروش اولیه سهام آن در ۱۹ اوت ۲۰۰۴ انجام شد. "لری پیج" و "سرگئی برین" و "اریک اشمیت" قبول کردند که به مدت بیست سال، یعنی تا سال ۲۰۲۴ در کنار هم کار کنند.
 
 
 
هدف گوگل از آغاز "سازماندهی کردن اطلاعات دنیا و دسترس‌پذیر کردن آن‌ها برای عموم" بود.
 
 در سال ۲۰۰۶  این شرکت به محل جدید و کنونی خود در" مانتین ویو"ی کالیفرنیا منتقل شد.
 
در سال ۲۰۱۵، گوگل قسمت‌های مختلف خود را به صورت شرکت خوشه‌ای" آلفابت" سازماندهی کرد. گوگل در حال حاضر بزرگ‌ترین زیرمجموعه‌ آلفابت است.
 
اولین بودجه گوگل در اوت ۱۹۹۸ توسط "اندی بکتولشیم"، مؤسس "سان مایکروسیستمز" که به مقدار ۱۰۰ هزار دلار بود، به گوگل داده شد. این در حالی بود که این شرکت هنوز ثبت نشده بود.
 
 در سال ۱۹۹۹ در حالی که "برین" و "پیج" که هنوز در حال تحصیل بودند، به این نتیجه رسیدند که موتور جستجویی که آن‌ها به وجود آوردند، وقت بسیار زیادی از امور دانشگاهی آن‌ها را اشغال کرده‌است. آن‌ها سراغ "جورج بل" رفتند و به قصد ترغیب، پیشنهاد فروش آن به مبلغ یک میلیون دلار را به او دادند. وی این پیشنهاد را رد کرد.
 
پیشنهاد اولیه عمومی‌سازی گوگل، پنج سال بعد در تاریخ ۱۹ اوت ۲۰۰۴ صورت گرفت. 
 
سهام گوگل به صورت یک مزایده آنلاین و منحصربه‌فرد به فروش رسید. فروش ۱٫۶۷ میلیارد دلاری سرمایه‌ای بیش از ۲۳ میلیارد دلار به گوگل داد.
 
بیش از ۲۷۱ میلیون سهم از سهام تحت کنترل گوگل باقی‌مانده بود و بسیاری از کارمندان گوگل میلیونرهای روی کاغذ شدند.
 
سهام گوگل در سال ۲۰۰۷ زیاد شد و علت آن هم فروش و درآمد بسیار بالا در قسمت تبلیغات اینترنتی بود.
 
در تاریخ دهم اوت ۲۰۱۵ "لری پیج" از طریق وبلاگ رسمی گوگل از تأسیس شرکت" آلفابت" (Alphabet Inc) خبر داد. 
 
در فهرست "بهترین شرکت‌ها برای کار" در مجله" فورچون"(Fortune) گوگل در سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ در رتبه اول و در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ چهارم بود.
 
گوگل با وجود افزایش کم‌سابقه ارزش سهامش، در سال ۲۰۱۳ از شرکت آمریکایی "اپل" ارزش کمتری داشت و در حالی که ارزش کلی سهام شرکت "اپل" ۴۶۱ میلیارد دلار برآورد می‌شود، ارزش شرکت گوگل ۳۳۴ میلیارد دلار برآورد می‌شد.
 
گوگل از راه وبگاه  جست‌وجوی خود روزانه صدها میلیون دلار دریافت می‌کند. این موتور جستجو بیشترین بازدیدکننده در بین کاربران را دارد و روزانه چند صد میلیون بار به طرق مختلف استفاده می‌شود. مهم‌ترین هدف گوگل یافتن متن مورد نظر در میان صفحات وب است. اما انواع دیگر اطلاعات به وسیله قسمت‌های دیگر آن مثل جستجوی تصاویر گوگل، نیز مورد جستجو قرار می‌گیرند.
 
گوگل بابت هر جستجویی که انجام می‌دهند، ۱۲ سنت و از کلیک روی آگهی‌ها ۶۲ سنت سود می‌کند. درآمد گوگل از هر کاربر جستجوگرش به‌طور متوسط ۷ دلار است. درآمد خالص گوگل در سال ۲۰۰۹ حدود ۶٫۵ میلیارد دلار بوده‌است.
 
"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا و برخی از سرمایه‌گذاران آمریکایی در نظر دارند که سرمایه‌گذاری‌های جدیدی را در گوگل انجام دهند.
 
احتمال دارد که در دهه آتی، این غول فناوری به مبارزه برای حفظ قلمرویی که دو دهه به ساخت آن مشغول بوده است، بپردازد.
 
نتیجه رشد سریع گوگل از بدو ثبت شدن شرکت، زنجیره‌ای از محصولات، خرید و شراکت با شرکت‌های دیگر بود.
 
گوگل به‌طور تخمینی دارای بیش از یک میلیون سرور در سراسر جهان است و روزانه بر روی بیش از یک میلیارد درخواست جست‌وجو و حدود ۲۴ پتابایت داده تولید شده توسط کاربران پردازش انجام می‌دهد.
 
گفتنی است گوگل به مناسب‌های مختلف لوگوی خود را تغییر می‌دهد که در رابطه با ایرانیان، نوروز یکی از آن‌ها است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.