September 28, 2018
23:47 جمعه، 6ام مهرماه 1397
کد خبر: 94166

تازه ترین حواشی ایلان ماسک

 
کمیسیون اوراق بهادار و بورس آمریکا با شکایت از الون ماسک قصد دارد او را از ادامه فعالیت به عنوان مدیر شرکت تسلا منع کند. در نتیجه این شکایت ارزش سهام تسلا ۱۴ درصد کاهش یافت.
 
به گزارش مهر به نقل از بی بی سی، قانونگذاران مالی آمریکا معتقدند ادعای الون ماسک برای جمع آوری سرمایه و خصوصی سازی شرکت خودروسازی تسلا اشتباه و گمراه کننده بوده است.
 
در همین راستا کمسیون اوراق بهادار و بورس ایالات متحده آمریکا سعی دارد ماسک را از ادامه فعالیت به عنوان مدیر یا رهبر یک گروه سهامی عام منع کند. ماسک این اقدامات را ناعادلانه خواند و اعلام کرد فعالیت های شفاف، صادقانه و در جهت منافع سرمایه گذاران بوده است.
 
 
 او در بیانیه ای نوشت:  مهمترین ارزش من در زندگی صداقت است و حقایق نشان می دهند من  هیچ گاه غیر از این رفتار نکرده ام.
 
درهمین راستا عصر دیروز ارزش سهام تسلا ۱۴ درصد کاهش یافت.
 
 ماه گذشته ماسک در توئیتر اعلام کرد قصد دارد سهام شرکت خودروسازی تسلا را از بورس خارج کند. او در این پیام نوشت که سرمایه لازم برای این پیشنهاد را در اختیار دارد و در این صورت ارزش هر سهم تسلا به ۴۲۰ دلار می رسد.
 
طبق شکایت کمیسون اوراق بهادار و بورس ایالت متحده آمریکا، این پیام تاثیری گمراه کننده داشت زیرا طوری نشان می داد که خصوصی سازی تسلا فقط با تصمیم ماسک انجام می شود. اما در واقع  ماسک حتی شرایط چنین معامله ای از جمله قیمت و هرگونه منبع سرمایه برای انجام آن را مطرح نکرده است.
 
 پس از انتشاراین توئیت ارزش سهام تسلا صعود کرد. اما چند هفته بعد تسلا این طرح را کنار گذاشت.
 
چند هفته بعد این کمیسیون  اعلام کرد ادعاهای ماسک در بازار سهام سردرگمی ایجاد کرده و به سرمایه گذاران آسیب رسانده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.