بازی

فناوری اطلاعات

September 29, 2018
18:36 شنبه، 7ام مهرماه 1397
کد خبر: 94189

بازی های رایانه ای قدرت مغزی کودکان را کم می کند

تحقیق جدیدی نشان می دهد استفاده بیش از حد از بازی های رایانه ای و رصد کردن شبکه های اجتماعی قدرت مغزی کودکان را کم می کند.
 
به گزارش دیلی میل، طبق این تحقیق، بیش از دو ساعت تماشای تلویزیون، یا نگاه کردن به صفحه موبایل و تبلت از قدرت مغزی کودکان می کاهد.
 
به گفته محققان  استفاده بیش از اندازه از بازی های رایانه ای، رصد کردن شبکه های اجتماعی اجتماعی و برنامه های تلویزیون سبب می شود فرایند رشد مغز کند شود.
 
جرمی والش از موسسه تحقیقاتی CHEO در اتاوا تحقیق در این باره را انجام داده است. به گفته او فعالیت های کودکان باید متوازن باشد. او در این باره می افزاید: رفتار و فعالیت های روزانه به رشد مغز و شناخت کودک کمک می کند. فعالیت های فیزیکی، رفتار نشسته و خواب منظم به طور کلی روی قوه درک او تاثیر می گذارند.
 
پژوهش مذکور روی بیش از ۴۵۰۰ کودک در آمریکا انجام شد و مدت زمان تماشای نمایشگر، خواب و فعالیت های فیزیکی آنان بررسی شد.
 
 تنها ۲۰ کودک طبق راهنمای این تحقیق روزانه ۱۱ ساعت خوابیدند، یک ساعت فعالیت بدنی داشتند و مدت زمان محدودی صرف تماشای نمایشگر می کردند.
 
در مرحله بعد از کودکان خواسته شد تا یک تست شناختی را انجام دهند. در این تست مهارت های زبانی، مهارت های فکری، سطح توجه، حافظه و  و سرعت پردازش آنها بررسی شد. طبق نتایج تقریبا از هر سه کودک  یک نفر(۲۹ درصد کودکان) به هیچ یک از راهنماهای گفته شده در تحقیق عمل نکرد. همچنین از هر ۱۰ کودک، ۴ نفر  فقط به یکی از راهنماهای موجود در  تحقیق عمل کردند.
 
این تحقیق نشان داد کودکان آمریکایی به طور متوسط روزانه ۳.۶ ساعت صرف تماشای نمایشگر می کنند.
 
هوش شناختی کودکان ۸تا ۱۱ ساله ای که در این تحقیق شرکت و مدت زمان زیادی را صرف استفاده از دستگاه های الکترونیکی یا تماشای تلویزیون کردند، ۵ درصد کمتر از بقیه کودکان بود.
 
محققان معتقدند مدت زمانی که صرف تماشای نمایشگر می شود، مانند بازه زمانی کتاب خواندن به تحریک مغز منجر نمی شود. علاوه بر آن از کیفیت خواب کودکان می کاهد که این امر نقشی حیاتی در رشد او دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.