تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 29, 2018
19:02 شنبه، 7ام مهرماه 1397
کد خبر: 94203

خودداری برخی دستگاه ها از اتصال به سامانه‌ها باید جرم تلقی شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برخی دستگاههای دولتی از اتصال به سامانه ها خودداری می کنند، این در حالی است که اتصال به سامانه ها از فساد می کاهد.
 
محمد جهرمی امروز در مراسم رونمایی از منظومه سامانه های تجارت ایران با بیان اینکه برخی دستگاه های دولتی از جمله نیروی انتظامی که از پایه های اساس مبارزه با قاچاق هستند، از اتصال به زیر سامانه ها به دلایل مختلف خودداری می کنند، گفت: همچنان دیده می شود که برخی از دستگاه های دولتی از اتصال به زیر سامانه ها خودداری می کنند در حالی که اتصال به این زیر سامانه ها از روال فساد می کاهد.  
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: ما حتما به عنوان یک دستور حاکمیتی و یک مسوول دولتی پافشاری به اتصال دستگاه ها به یکدیگر داریم و دلیلی برای نگهداری اطلاعات توسط دستگاه ها وجود ندارد؛ بر این اساس نگهداشت اطلاعات باید به عنوان یک فساد معرفی شود و اگر بخواهیم جرم انگاری کنیم، باید نگه‌داشت اطلاعات و عدم تبادل اطلاعات را به عنوان جرم در نظر بگیریم.
 
وی تصریح کرد:بزرگترین جرم که عامل بسیاری از جرم های دیگر است همین موضوع نگه‌داشت اطلاعات نزد دستگاه ها و عدم اتصال به سامانه ها است که باید به صورت جدی پیگیری شود.  
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.