اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 29, 2018
19:11 شنبه، 7ام مهرماه 1397
کد خبر: 94204

وضع قانون برای ایمن سازی اینترنت اشیا

جری براون فرماندار کالیفرنیا برای اولین بار از قانون گذاری برای ایمن سازی اینترنت اشیا در این ایالت آمریکا خبر داده است.
 
به گزارش نقل از ورج، این اولین بار در آمریکاست که به منظور حفظ امنیت کاربران اینترنت اشیا و وسایل الکتریکی هوشمند قوانینی خاص وضع می شود.
 
متن قانون یادشده که سال گذشته برای تصویب تقدیم مجلس ایالتی شد و در اگوست گذشته به تصویب رسید از این آدرس قابل مشاهده است.
 
اجرای این قانون از اول ژانویه سال ۲۰۲۰ آغاز می شود و بر اساس آن سازندگان محصولاتی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم به اینترنت متصل می شوند باید آنها را به قابلیت های امنیتی مناسب مجهز کنند تا از این طریق از دسترسی افراد غیرمجاز به دستگاههای یادشده و هرگونه دستکاری و سرقت اطلاعات از طریق آنها جلوگیری شود.
 
همچنین دستگاههای قابل اتصال به اینترنت باید به گونه ای طراحی شوند که دسترسی به آنها از راه دور حتما با استفاده از کلمات عبور ممکن باشد و این کلمات عبور باید برای هر دستگاهی خاص و منحصر به فرد باشند. همچنین کاربران باید مجبوربه تغییر کلمات عبور پیش فرض برای اولین استفاده از دستگاههای یادشده باشند.
 
برخی کارشناسان امنیتی از تصویب چنین قانونی انتقاد کرده اند و می گویند مشکلات امنیتی محصولات مبتنی بر اینترنت اشیا گسترده تر از مواردی است که در این قانون به آنها پرداخته شده و امروزه روش های تایید هویت گوناگونی مورد استفاده است که برخی از آنها مبتنی بر شناسایی هویت فرد از طریق چهره یا اثرانگشت است و در این قانون مشکلات امنیتی این روش ها مورد بی توجهی قرار گرفته است.  
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.