سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

September 29, 2018
19:14 شنبه، 7ام مهرماه 1397
کد خبر: 94205

معرفی مایکروویو و ساعت دیواری هوشمند آمازون

در جریان رخداد روز پنج‌شنبه آمازون، این کمپانی از 15 محصول و سرویس جدید رونمایی کرد که از میان آنها می‌توان به اکو شو نسل دوم، اکو دات نسل جدید و اکو پلاس اشاره کرد. اما در این میان 2 محصول به‌چشم می‌خورند که نشان می‌دهد آمازون با جدیت زیادی قصد دارد وارد عرضه وسایل هوشمند خانگی شود: مایکرویو و ساعت دیواری مجهز به الکسا.
 
مایکروویو آمازون که به وای فای مجهز است با قیمت 60 دلار و از 14 نوامبر در بازار عرضه خواهد شد. البته این مایکرویو مستقیما به دستیار صوتی الکسا مجهز نیست و برای این کار دستگاه باید از طریق وای‌فای به یک اسپیکر هوشمند اکو متصل شود.
 
 
دستورات صوتی که برای این مایکروویو استفاده می‌شوند، عموما به زمان پخت غذا مربوط می‌شود. برای مثال از الکسا می‌خواهید 30 ثانیه دیگر به زمان گرم کردن غذا در مایکروویو اضافه کند. یا مثلا از الکسا می‌خواهید که سیب‌زمینی‌ها را برایتان گرم کند و دستگاه به صورت اتوماتیک روشن شده و در زمان معین سیب زمینی‌ها را برایتان گرم می‌کند.
 
 
ساعت دیواری اکو آمازون هم 30 دلار قیمت دارد و از یک صفحه 10 اینچی و باتری تشکیل شده است. ظاهر این ساعت به ساعت‌های دیواری کلاسیکی که در مدارس دیده‌ایم شباهت دارد و 60 چراغ ال‌ای‌دی دور تا دور ساعت قرار داده شده است. این ال‌ای‌دی‌ها در اصل در مکان‌هایی که عقربه ساعت قرار داشته باشد روشن می‌شوند. ضمنا اگر عقربه ثانیه شمار را هم به ساعت اضافه کنید یک چراغ ال‌ای‌دی دیگر هم برای آن روشن روشن خواهد شد. همچنین تنظیم ساعت به‌طور خودکار تنظیم می‌شود و نیازی به جلو یا عقب کشیدن ساعت نیست. این ساعت هم البته مستقیما به دستیار صوتی الکسا مجهز نشده و از طریق بلوتوث به دیوایس‌های اکو متصل می‌شود و از این طریق می‌توانید از تایمر الکسا بر روی آن استفاده کنید. بنابراین پس از تنظیم تایمر یک سری از ال‌ای‌دی‌ها به منظور نمایش زمان باقی‌ مانده بر روی ساعت روشن می‌شوند. ضمنا پس از به اتمام رسیدن تایمر، ساعت یک آلارم به خصوص پخش می‌کند.
 
معرفی این چنین دیوایس‌هایی توسط آمازون نشان می‌دهد که این شرکت قصد دارد حضور پررنگ‌تری در منازل کاربران داشته باشد و در زمینه وسایل هوشمند و در کل خانه هوشمند هم پیشتاز باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.