تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 30, 2018
18:45 یکشنبه، 8ام مهرماه 1397
کد خبر: 94233

چرا سهم بیت کوین از بازار ارزهای دیجیتال دوباره کاهش یافت؟

در حالی که تسلط و سهم بیت کوین از کل بازار ارزهای دیجیتال در این ماه به بیشترین حد خود در سال ۲۰۱۸ رسید بود، با توجه به رشد‌ اخیر آلت‌ کوین‌ها (ارزهای دیجیتال پس از بیت کوین)، درصد تصاحب بیت کوین از این بازار دوباره کاهش یافت.
 
بر اساس قیمت لحظه‌ای سایت ارزدیجیتال، این اتفاق در حالی افتاد که ارز‌های ‌دیجیتالی مانند ریپل، اتریوم و لایت کوین حجم بسیار زیادی از بازار را از آن خود کردند.
 
ابتدای سال میلادی سهم بیت کوین از کل بازار به ۳۷ درصد رسیده بود؛ اما ریزش شدید آلت‌ کوین‌ها که بسیار بیشتر از بیت کوین بود باعث شد که دوباره حجم بازار بیت کوین افزایش پیدا کند.
 
در هنگام نگارش این گزارش، حجم بازار بیت کوین حدود ۱۱۷ میلیارد دلار است که نسبت به اول ماه ۱۰ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است؛ در این بین آلت کوین‌‌ها موج‌های مثبتی از خود در نمودار به نمایش گذاشتند که باعث افزایش شور و حال در مبادله‌گران ارز‌های دیجیتال شد.
 
با وجود اینکه بیت کوین ۵ درصد افزایش قیمت نسبت به روز گذشته‌ی خود داشته است؛ اما هنوز به رکورد خود در ابتدای ماه سپتامبر نرسیده است.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ آخرین حرکت بیت کوین «حرکتی مثبت در افق» است که مبنی بر خطوط روند RIG که ترکیبی از اندیکاتور‌‌ RSI و مطالعات تکنینکال دیگر است.
 
با این حال هیجانی که در بازار ارز‌های دیجیتال وجود داشت دیگر وجود ندارد و پول زیادی از این بازار به بیرون کشیده شده است.
 
کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) درخواست بررسی پذیرش بیت کوین در صندوق بازار بورس (ETF) را به آخر ماه سپتامبر موکول کرد. غول بانک سرمایه‌گذاری جهان، گلدمن ساکس از ارائه‌ی خدمات بیت کوین به مشتریانش را به تاخیر انداخت.
 
هنوز بسیاری به پذیرش بیت کوین در ETF امید دارند؛ همچنین پلتفرم  BAKKT که موجب قانونی شدن ارز‌های دیجیتال می‌شود بسیاری از طرفداران دنیای ارز‌های دیجیتال را چشم انتظار گذاشته است.
 
در همین حال رو نمایی از پلتفرم پرداخت جدید ریپل (XRP) که موجب پرداخت برون مرزی بانک‌ها می‌شود موجب افزایش قیمت ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی آن شد. بعد از این رشد، سهم بازار ریپل از ۵ به ۱۰ درصد افزایش یافت.
 
در هر صورت ریپل و اتریوم نسبت به رکورد‌های قیمتشان بسیار کاهش قیمت داشتند و باوجود رشد اخیر قیمت ریپل می‌توان گفت این اتریوم است که همچنان در کف قیمت قرار دارد. اتریوم در سال ۲۰۱۸ حدود ۲۱ درصد از بازار را تصاحب کرده بود که این رقم در حال حاضر حدود ۱۰ درصد می‌باشد.
 
افزایش قیمت بیت کوین کش بدلیل به تاخیر افتادن تاخیر در عرضه اولیه سهام شرکت Bitmain بوده است و در هفته‌ی گذشته بیت کوین کش  ۳ الی ۴ درصد از حجم کل بازار را از آن خود کرد؛ لایت کوین هم دیروز به پلتفرم سرمایه‌گذاری SFOX اضافه شد که موجب افزایش قیمت آن شد.
 
احتمال افزایش دوباره‌ی تسلط بیت کوین در بازار
کاهش سهم بیت کوین از بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند موقتی باشد؛ بیشتر تحلیل‌گران این بازار معتقدند که در حال حاضر قیمت بیت کوین در کف می‌باشد و رالی قیمت به زودی آغاز می‌شود؛ همچنین سرمایه‌گذاران با نفوذی وارد این بازار بیت کوین شده اند که خود دلیل بر افزایش تصاحب بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.