تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 1, 2018
16:09 دوشنبه، 9ام مهرماه 1397
کد خبر: 94254

مرکز نوآوری و شتابدهی سلامت راه اندازی می شود

دبیر جشنواره رسانه های دیجیتال سلامت گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است تا اواسط مهر ماه اولین مرکز نوآوری و شتابدهی سلامت الکترونیک یا سلامت دیجیتال راه‌اندازی شود.
 
امیرحسین اسدی، دبیر جشنواره رسانه های دیجیتال سلامت، در خصوص لزوم راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی سلامت دیجیتال گفت: امروز یکی از ضرورت‌هایی که برای توسعه استارت‌آپ ها مطرح شده، استفاده از مراکز نوآوری و شتابدهی است. این مراکز خدماتی- از قبیل مکان فیزیکی، خدمات منتورینگ و مشاوره، تامین سرمایه اولیه و بذری، تامین بازار و همکاری در اخذ برخی از مجوزهای قانونی- که یک استارت آپ نیاز دارد را فراهم می کنند.
 
وی افزود: ما تاکنون به صورت متمرکز مراکز نوآوری و شتابدهی سلامت دیجیتال را نداشتیم؛ به عبارتی شتابدهنده تخصصی سلامت دیجیتال با استانداردهای یک مرکز شتابدهی که همه این خدمات را به صورت یک جا به استارت آپ‌ها ارائه کند نداشته ایم. یکی از برنامه های وزارت بهداشت کمک به شکل‌گیری مراکز نوآوری و شتابدهی است تا از این بستر، استارت‌آپ‌های حوزه سلامت دیجیتال رشد روزافزونی داشته باشند.
 
اسدی با اشاره به راه اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی سلامت دیجیتال عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است تا اواسط مهر ماه اولین مرکز نوآوری و شتابدهی سلامت الکترونیک یا سلامت دیجیتال راه‌اندازی شود. هدف این مرکز این است که بتواند حداقل تا پایان سال روی ۳۰ استارت‌آپ سلامت دیجیتال سرمایه‌گذاری کند، آنها را پذیرش کرده، رشد بدهد و وارد بازار کند.
 
 اقتصاد دیجیتال و اقتصاد سلامت دیجیتال، اقتصاد غالب در دهه آینده خواهد بود. اگر وزارت بهداشت و هر نهاد دیگری علاقه‌مند باشد که نقش پررنگی در ارائه خدمات در جامعه داشته باشد، لاجرم باید به سمت مباحث اقتصاد دیجیتال برود.
 
دبیر جشنواره رسانه های دیجیتال سلامت تأکید کرد: ما در منطقه از لحاظ کاربری اینترنت جایگاه خوبی داریم و ضریب نفوذ اینترنت در کشورمان حدود ۸۲ درصد است، همچنین نزدیک به ۶۰ میلیون گوشی و ابزارهای هوشمند در اختیار مردم ایران است که از این‌ها می توان در بحث اقتصاد دیجیتال سلامت کمک گرفت. امیدواریم با راه‌اندازی مراکز نوآوری و شتابدهی سلامت، پذیرش ایده ها و استارت‌اپ های جدید قدم بزرگی در راستای دیجیتال شدن صنعت سلامت برداریم.
 
وی با اشاره به اهمیت پرداختن به استارت‌آپ ها عنوان کرد: اگر ما بخواهیم ایده ها را جمع‌آوری و تیم‌های فن‌آور را شناسایی کنیم چند روش وجود دارد. یکی از آنها استارت‌آپ ویکند یا استارت‌آپ ایونت است. در استارت‌آپ‌ ویکند ما ایده‌های تیم ها را دریافت و داوری می کنیم و آنها را برای ورود به مرحله شتابدهی آماده می‌کنیم.
 
وی خاطر نشان کرد: تا پایان سال نیز قرار است سه مرکز نوآوری سلامت دیجیتال راه اندازی شود. اگر هر کدام از این سه مرکز ۳۰ استارت آپ جذب کنند تا پایان سال نزدیک به ۱۰۰ استارت‌آپ دیجیتال سلامت خواهیم داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.