امنیت

فناوری اطلاعات

October 1, 2018
16:53 دوشنبه، 9ام مهرماه 1397
کد خبر: 94266

10 توصیه مرکز ماهر برای مقابله با تهدیدهای سایبری

«به روز رسانی سیستم عامل و نرم افزارها» و «تهیه نسخه پشتیبان» از مهمترین توصیه های مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای کشور برای مقابله با افزایش سطح تهدید های فضای مجازی است.
 
مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای کشور با هدف پیشگیری از حوادث سایبری مرتبط با فضای تحریم های کشورهای متخاصم علیه جمهوری اسلامی ایران 10 توصیه منتشر و تاکید کرد: اقدام های پیشگیرانه برای افزایش سطح امنیت و پیشگیری حداکثری از حوادث سایبری در صورت افزایش سطح تهدیدات و مرتبط با فضای تحریم های کشورهای متخاصم علیه جمهوری اسلامی ایران، برای بررسی و بکارگیری در سطح سازمان‌ها و دستگاه‌ها ارائه شده است.
مرکز ماهر اعلام کرد: به روز رسانی سیستم عامل و نرم افزارها به دلیل اینکه بیشتر در معرض آسیب هستند از اهمیت ویژه ای برخوردار است و همه سرورها و رایانه ها با دیواره آتش و نرم افزار ضدبدافزار محافظت شوند. 
«تهیه و نگهداری نسخه های پشتیبان» از دیگر راهکارهای توصیه شده مرکز ماهر برای پیشگیری از حمله های سایبری است که نباید تنها به یک نسخه نیز محدود شود.
مرکز ماهر تاکید کرد: دستگاه ها باید از رمزنگاری مناسب در تبادل اطلاعات استفاده کنند؛ لازم است استفاده از کانال های رمزنگاری قوی در بسترهای ارتباطی بصورت جدی در دستور کار قرار گیرد.
«اتخاذ راه حل برای دسترسی ایمن از راه دور برای مدیریت سرویس ها و زیرساخت ها» راهکار دیگر مرکز ماهر برای پیشگیری از حمله های سایبری عنوان شده است.
اتخاذ مکانیزم احراز هویت و رمز عبور قوی و نیز جمع آوری، نگهداری و بررسی رخدادنماها از دیگر راهکارهای توصیه شده مرکز ماهر به شمار می رود.
مرکز ماهر «جلوگیری از نشت اطلاعات سازمانی از طریق شبکه های اجتماعی» را برای مقابله با حوادث سایبری ضروری دانست؛ جلوگیری از نشت اطلاعات فنی وب سایت ها از طریق موتورهای جست و جو و انجام اسکن آسیب پذیری های امنیتی و اعمال سیاست های امن سازی از دیگر راهکارهایی است که مرکز ماهر برای پیشگیری از حوادث احتمالی سایبری عنوان کرده است.
مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای کشور به عنوان مرکز پاسخگویی به حوادث فضای مجازی (CERT) در سال 87 ایجاد و در سطح ملی فعالیت گسترده ای را برای پیشگیری و مقابله با حوادث فضای تبادل اطلاعات برعهده دارد. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.