اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 1, 2018
19:50 دوشنبه، 9ام مهرماه 1397
کد خبر: 94270

۶۰ برنامه ترویجی در هفته جهانی فضا برگزار می شود

دبیر هفته جهانی فضا از اجرای ۶۰ برنامه ترویجی در کشور به مناسبت هفته جهانی فضا ( ۱۲ تا ۱۸ مهر) خبر داد و گفت: مراسم افتتاحیه این رویداد در کاشان برپا می شود.
 
محمدجعفر محمدی امروز در نشست خبری هفته جهانی فضا با بیان اینکه در سال ۱۹۹۹ مجمع عمومی سازمان ملل متحد طی قطعنامه‌ای ۴ تا ۱۰ اکتبر را هفته جهانی فضایی اعلام کرد و این زمان مصادف با پرتاب اولین ماهواره ساخت بشر بوده است، گفت: انجمن بین‌المللی هفته جهانی فضا به عنوان هماهنگ کننده برنامه این هفته، همه ساله با هدف تدوین برنامه‌ها، شعاری را برای هفته جهانی فضا انتخاب می‌کند.
 
وی ادامه داد: انتخاب شعار امسال،‌ تحت تاثیر اجلاس مردادماه جاری در وین بوده که در این اجلاس مدیران بخش فضایی بسیاری از کشورهای جهان درنشستی برای گرامیداشت اکتشافات و استفاده صلح آمیز از فضای ماورای جو، گردهم آمدند و همین امر موجب تقویت این اندیشه شد که فضا می‌تواند جوامع گوناگون را با هم متحد کند.
 
محمدی محمدی با اشاره به اینکه انتخاب شعار «فضا جهان را متحد می‌کند» شرایطی را فراهم کرده تا در جشن بین‌المللی هفته فضا، نقش فضا در اتحاد جهانی، تدوین و بیش از پیش توسعه یابد، اضافه کرد: بی شک استفاده از فناوری فضایی و همگرایی در حل بسیاری از مشکلات موجود روی کره زمین، می‌تواند عامل مهم در جهت اتحاد و یکپارچگی جامعه جهانی باشد.
 
وی با تاکید براینکه مرزبندی‌های روی زمین، در فضا معنایی ندارد، گفت: مدیریت بسیاری از حوادث و اتفاقات مانند بلایای طبیعی و حوادثی چون آتش‌سوزی جنگل‌ها و سیل، نمی‌توانند تابع محدودیت‌های مرزبندی شده باشند و حاکمیت کشورها این مخاطرات را کنترل و مدیریت کنند.
 
دبیر هفته جهانی فضا خاطرنشان کرد: انجمن بین‌المللی هفته جهانی فضا اهداف متعددی مانند آموزش عموم مردم به منظور آگاهی از فواید و بهره‌برداری از فضای ماورای جو، جلب حمایت‌های عمومی از برنامه‌های فضایی،‌ گسترش بهره‌برداری از فضا با هدف توسعه اقتصادی پایدار و تشویق و ترغیب کودکان به فراگیری علوم فضایی را برای برگزاری این هفته در نظر دارد.
 
وی اضافه کرد: در همین ارتباط یکی از سیاست‌های مهم سازمان فضایی ایران توسعه و ترویج فرهنگ استفاده از دانش و فناوری فضایی در ابعاد گوناگون زندگی عموم مردم است و سعی براین است تا با مشارکت فعالان بخش خصوصی و دولتی برای تمامی جامعه مخاطبان شامل خانواده‌ها،‌ کودکان، دانش‌آموزان و دانشجویان برنامه‌های ترویجی تدارک دیده شود تا فرصتی برای جامعه هدف، ایجاد شود.
 
محمدی خاطرنشان کرد: بر این اساس در سازمان فضایی ایران مطابق سال‌های گذشته ستاد هفته جهانی فضا شکل گرفت و با تشکیل جلسات کارشناسی برنامه‌هایی در این هفته تدوین شد. با تمرکززدایی از اجرای برنامه‌ها در تهران، امسال تلاش براین است تا زمینه توسعه و امکان بهره‌مندی سایر علاقه‌مندان در اقصی‌نقاط کشور فراهم شود و موضوعات و ظرفیت‌هایی چون توسعه کسب وکار فضاپایه و گردشگری فضا مورد توجه قرار گیرد.
 
دبیر هفته جهانی فضا با بیان اینکه برای این هفته ۶۰ برنامه تدوین شده است، افزود: برنامه افتتاحیه هفته جهانی فضا، امسال برای اولین بار در خارج از تهران و در کاشان برگزار می‌شود. در این برنامه برگزاری همایش نجوم گردشگری فضاپایه در نیاسر کاشان در دست انجام است
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.