اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

October 2, 2018
22:32 سه شنبه، 10ام مهرماه 1397
کد خبر: 94283

مدیرعامل شرکت ارتباطات مشترک شهر: شهروندان بدون مجوز شهرداری برای نصب دکل‌ با شرکت‌های مخابراتی وارد مذاکره نشوند

مدیرعامل شرکت ارتباطات شهر در هشدار به شهروندان تهرانی گفت: در غیاب مجوز شهرداری تهران برای قرارگیری دکل‌های مخابراتی روی پشت‌بام‌های خود با شرکت‌های مخابراتی وارد مذاکره نشوید چراکه این موضوع می‌تواند خطر آفرین باشد.
 
قنادان در نشست بررسی مشکلات اهالی منطقه 13 که با حضور فرماندار و نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی در محل مسجد اعظم امام خمینی (ره)این منطقه برگزار شد گفت: دکل‌های مخابراتی منشا نگرانی مردم درباره عوارض تشعشعات الکترو مغناطیسی این دکل‌هاست.
 
وی افزود: همچنین نگرانی دیگر مردم درخصوص استقامت این سازه‌ها در برابر حوادثی همچون زلزله و طوفان است و همچنین بارگذاری که روی ساختمان‌ها می‌شود که باری را بر ساختمان تحمیل می‌کند. البته مزاحمت‌های بصری نیز مورد توجه شهروندان است که همگی اینها باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.
 
وی ادامه داد: درمورد تشعشعات باید گفت که در شرایط فعلی کمترین نگرانی وجود دارد. دکل‌های مخابراتی که روی پشت بام منازل قرار می‌گیرند زیرا تشعشعات آنها باید تابع استانداردهای موجود باشند که توسط شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسیده و توسط شرکت ارتباطات شهر نیز پایش می‌شود . ضمن اینکه فاصله لازم در جهت حفظ سلامت شهروندان باید در قرارگیری این سازه‌ها رعایت شود.
 
قنادان  تاکید کرد: درباره هر دکلی که مجوز احداث از شرکت ارتباطات شهر گرفته باشد استانداردها به صورت سختگیرانه لحاظ می‌شود. در حقیقت ما با سلامت شهروندان معامله نخواهیم کرد و در این خصوص شهروندان نباید نگرانی داشته باشند.
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات شهر به موضوع ایستایی سازه‌های دکل‌های مخابراتی داخل شهر اشاره کرد و افزود: هر سازه توسط مهندسین ناظر به لحاظ استقامت خود سازه و ساختمانی که روی آن قرار می‌گیرد مورد بررسی قرار می گیرد و نهایتا در صورت تایید مجوز صادر خواهد شد. به هیچ وجه شهروندان نباید با شرکت‌های مخابراتی در غیاب مجوز شهرداری همکاری کنند چراکه این موضوع می‌تواند خطرآفرین باشد.
 
در ادامه این جلسه غلامحسین آرام معاون عمرانی فرمانداری تهران با  اشاره به نشست پیشین مسئولین تهران با اهالی منطقه 17 گفت: قرار بود لیست دکل‌های مجاز و غیرمجاز توسط شورایاری‌ها تهیه و به شهرداری منطقه ارسال شود. شهرداری منطقه نیز موظف بود این لیست را به شرکت ارتباطات شهر ارسال کند تا این شرکت مضر بودن یا نبودن آنها را مورد بررسی قرار دهد اما متاسفانه هنوز این لیست‌ها ارسال نشده و شورایاری‌ها و شهرداری در این خصوص کوتاهی کردند اما خود شرکت ارتباطات شهر چنین لیستی را تهیه کرده و دکل‌ها را مورد پایش قرار داده که جای قدردانی دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.