اپراتورها

بانکداری و پرداخت الکترونیک

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

October 3, 2018
21:33 چهارشنبه، 11ام مهرماه 1397
کد خبر: 94332

وزیر ارتباطات: کارمزد USSD از سمت بانک مرکزی صفر شده و در تدارک مذاکره در این مورد هستیم

وزیر ارتباطات در مورد صفر شدن کارمزد USSD، خاطرنشان کرد: موضوع تعارض میان رگولاتوری ارتباطات و رگولاتوری بانک ها در همه کشورها وجود دارد و بانک داری سنتی با توسعه بانکداری مبتنی بر موبایل در تعارض است. بر این اساس در کشور ما نیز موضوع حذف USSD و توقف خدمات کدهای دستوری مطرح شده که موضوعی میان وزارت ارتباطات و بانک مرکزی که باید حل شود.
 
وی اظهار داشت: قبلا گفته می شد که این موضوع به دلیل نگرانی های امنیتی است که ما سالها جلسه برای رفع نگرانی ها داشتیم اما به نظر می رسد این فقط بهانه ای برای قطع این سرویس است چرا که جلسه ای تاکنون برای آن برگزار نشد.
 
آذری جهرمی تأکید کرد: هم اکنون بانک مرکزی کارمزد USSD از سمت بانک ها را صفر کرده و با توجه به اینکه بانک مرکزی مرجع این بخش است، ما نمی توانیم اعتراضی بکنیم اما می توان در این زمینه با آنها مذاکره کرد که در تدارک این مذاکره هستیم.
 
وزیر ارتباطات در مورد تکنولوژی ارز دیجیتال و فعالیت قانونی آن در کشور نیز تصریح کرد: سه رویکرد برای فعال سازی قانونی ارز دیجیتال در نظر گرفته شده است که یکی از آنها این است که دولت قصد دارد ماینینگ را در کشور به رسمیت بشناسد و برای آن پروانه صادر کند. موضوع بعدی استفاده از ظرفیت بلاک چین برای پیام رسان های سیستم بانکی است که این موضوع هم اکنون به صورت پایلوت در برخی بانک ها آغاز شده است و موضوع سوم این است که استفاده ارز دیجیتال را به رسمتی بشناسیم که در این زمینه برخی مسائل فقهی برای آن در نظر گرفته شده و رفع موانع پیش رو است.
 
وی افزود: در این سه مورد دولت در کمیسیون اجتماعی خود و نیز در شورای عالی فضای مجازی مباحثی مطرح شده است اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.