تلفن همراه

چرا تلکام 2018 متفاوت از سال های گذشته است؟

منبع: itm
نوزدهمین نمایشگاه تلکام ایران متفاوت از 18 دوره پیشین خود برگزار می شود. علت این تفاوت دو ویژگی بارز است؛ اول برگزاری نشست های تخصصی که بار تجاری و علمی بودن این رویداد را به طور محسوسی افزایش داده و دوم، رونمایی از محصولات جدید صنعت مخابرات ایران که هم خبر خوشحال کننده ای است و هم سبب می شود تلکام از یک رویداد معمولی، به نمایشگاهی پرخبر بدل شود.
 
telecom2018-2.jpg
 
در این گزارش رویدادهایی را که قرار است از امروز تا شنبه آینده شاهد باشیم، مرور کرده ایم.
 
 تلکام را وزیر فاوا افتتاح می کند
محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان داده به نمایشگاه ها و رویدادهای ICT اعتقاد دارد. او معمولا حضور در این رویدادها و گفت وگو با غرفه داران و مدیران بخش خصوصی و دولتی را از دست نمی دهد. تلکام 2018 نیز علاوه بر این که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در محتوا و سیاست گذاری مشارکت داشته، با حضور وزیر فاوا افتتاح می شود.  سیدجمال هادیان، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در مراسم افتتاحیه، آذری جهرمی از غرفه های برپا شده در نمایشگاه تلکام نوزدهم دیدن خواهند کرد تا ضمن بازدید از دستاوردهای ارایه شده، فرصتی برای تبادل نظر با متخصصان و فناوران داخلی و انتقال موانع و مشکلات احتمالی فراهم شود. هادیان با بیان اینکه در نخستین روز از برگزاری این نمایشگاه، که با شعار «دستاوردهای تازه،فرصت های ‍‍پیش رو» برگزار می شود و وزیر ارتباطات از محصولات شرکت های تولیدی داخلی رونمایی می کند، گفت: خوشبختانه در سال حمایت از کالای ایرانی با وجود مشکلات متعدد این روزها، متخصصان و محققان ایرانی توانسته اند محصولات جدید در صنعت مخابرات را طراحی، تولید و آماده عرضه کنند تا نمایشگاه نوزدهم از این بابت وجه تمایزی با دیگر نمایشگاه های تلکام، داشته باشد.
این مقام مسوول با تاکید بر جایگاه این نمایشگاه در شناسایی ظرفیت های بومی و معرفی آنها به صنعت مخابرات گفت: معرفی دستاوردهای صنعت مخابرات در حوزه های جدید چون اینترنت چیزها، رمزارزها و توسعه پوشش ارتباطات روستایی از دیگر ظرفیت های نمایشگاه تلکام نوزدهم به شمار می رود .
 
 نشست های تخصصی
نشست های تخصصی از جمله 4 پنل تخصصی در نوزدهمین نمایشگاه ایران تلکام 2018 با حضور شرکت های دولتی و خصوصی در مدت چهار روز برگزار می شود.
پنل شماره یک که روز چهارشنبه از ساعت 15 تا 16:30 در سالن کنفرانس یک نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود موضوع «اینترنت اشیا، فرصت ها و چالش ها» را بررسی می کند که مدیریت آن  به عهده مهدی روحانی نژاد مدیر گروه علمی تحلیلی طیف است. در این نشست حسین فلاح جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم حضور دارد.
پنل دوم با موضوع «بازآفرینی صنایع ICT » با مدیریت فرامرز رستگار دبیر سندیکای صنعت مخابرات پنجشنبه از ساعت 10:30 تا 12 در سالن کنفرانس شماره یک این نمایشگاه برگزار می شود.
پنل سوم «توسعه ارتباطات ثابت، فرصت ها و چالش ها»  است که مدیریت آن را حسین فلاح جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی عهده دار است. در این پنل سیدمجید صدری مدیرعامل شرکت مخابرات ایران و صادق عباسی شاهکوه مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت کشور حضور دارند که جمعه از ساعت 10:30 تا 12 در سالن کنفرانس شماره یک برگزار می شود.
پنل چهارم با نام «فرصت‎های سرمایه گذاری در ICT » نیز روز شنبه ساعت 10:30 تا 12 با مدیریت سجاد بنابی دستیار وزیر ارتباطات در امور جوانان و با حضور نصرالله جهانگرد معاون نوآوری و فناوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالن کنفرانس شماره یک نمایشگاه برگزار می شود.
علاوه بر این دانشکده پست و مخابرات، سازمان تنظیم مقررات، همراه اول، شرکت مخابرات، شرکت ژرف نگر، شرکت زیرساخت، صندوق صحا و... نیز نشست ها و کارگاه هایی را برگزار می کنند. 
 
 رونمایی از 20 محصول جدید داخلی
یکی دیگر از ویژگی های نمایشگاه امسال، رونمایی از محصولات جدید تولیدی صنعت گران کشورمان در حوزه مخابرات است. 
فرامرز رستگار دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران در این باره گفت: بعد از اعلام وزیر ارتباطات مبنی بر اینکه امسال،  52 محصول پیشرفته جدید در حوزه ICT معرفی و عرضه می کنیم، شرکت های عضو سندیکا به عنوان تیم تولید کننده محصولات اعلام کردند که از این تعداد 40 محصول پیشرفته را تا پایان سال در حوزه ICT معرفی می کنند.
وی افزود: در نمایشگاه 20 محصول معرفی می کنیم و تا پایان سال تمام 40 محصول معرفی و عرضه می شوند. این تفاوت فاحشی است که بین نمایشگاه امسال و سال های گذشته می بینیم و نشان از این دارد که شرکت ها تحقیقات و آموزش را در شرایط فعلی هم زمان دنبال کرده اند که این یک نوید در جهت بهینه سازی صنعت است.
وی افزود: رونمایی از 20 محصول در نمایشگاه امسال شاید تلقی دستاورد نداشته باشد، ولی نشان دهنده این است که در زمان بحران مالی شرکت ها روش و رویکردشان را عوض کرده اند و دیگر هزینه تحقیقات و آموزش پرسنل حذف نمی کنند و این اصل، یک دستاورد است.
رستگار درباره حضور استارتاپ ها درنوزدهمین نمایشگاه تلکام گفت: ما در سندیکا هم به صورت مستقیم با استارتاپ ها و هم از طریق اتاق بازرگانی که معاونتی برای شکوفایی شرکت های نوپا دارد در ارتباط هستیم و معتقدیم که استارتاپ ها می توانند در اتاق فکر شرکت ها یا بخش R&D و طراحی و مهندسی کمک کنند و ارزان تر هم هستند.
دبیر سندیکای صنعت مخابرات با تاکید بر اینکه مشتریان حوزه صنعت مخابرات مشخص هستند و بنابراین در توزیع و فروش مشکل نداریم، گفت: ما در ورودی احتیاج به استارآپ داریم تا ایده و برآورد بیاورد و نیازسنجی کند.
وی ادامه داد: ذهن جوانان شفاف تر است تا کسانی که تجربه دارند. جوان با ذهن آماده، ریسک پذیر و با حضور بیشتر در جامعه در حوزه نیازسنجی بهتر می تواند کار کند یا اطلاعات خام بهتری می تواند بدست بیاورد و بعد از آن خبرگان بر روی این اطلاعات پردازش انجام می دهند این پردازش اطلاعات به شما کمک می کند که محصولی باید تولید کنید وخود به خود با بازار تطبیق بیشتری پیدا می کنید. این نخستین حوزه ای است که استارتاپ ها می توانند در صنعت مخابرات وارد شوند.

​​