اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 3, 2018
21:57 چهارشنبه، 11ام مهرماه 1397
کد خبر: 94339

نتفلیکس؛ بزرگترین مصرف‌کننده ترافیک اینترنت دنیا

اگر شما هم کاربر نتفلیکس هستید، احتمال اینکه شما هم در مصرف 15 درصد از پهنای باند کل دنیای نقش داشته باشید بسیار زیاد است. گزارش جدید منتشر شده توسط موسسه «سندوین» نشان می‌دهد که سرویس نتفلیکس بیشترین سهم را در مصرف ترافیک اینترنت در سراسر دنیا را دارد.
 
نتفلیکس که سال گذشته توانست 27 میلیون کاربر جذلب کند در زمینه سرویس پخش ویدیویی در حال حاضر پیشتاز محسوب می‌شود و سهم آن از بازار جهانی سرویس‌های ویدیویی 26.58 درصد است. در این گزارش آمده سرویس نتفلیکس بالاتر از تمامی مصرف‌کنندگان دنیا، بزرگترین مصرف کننده ترافیک اینترنت جهان است. جستجوی وب و گیمینگ هم در رده‌های بعدی قرار دارند.
 
 
 
در همین حال «بیت تورنت» با 22 درصد بیشترین سهم را در مصرف ترافیک اینترنت جهانی در بخش آپلود در اختیار دارد. این مسئله می‌توان به دلیل آپلود کردن یک سری محتوای خاص مانند سریال‌های معروفی از جمله بازی تا و تخت در این سرویس باشد. این مسئله نشان می‌دهد سرقت فیلم‌ها و آثار انحصاری هنوز هم پابرجا است. این گزارش نشان داد که در سال 2017 حداقل 7 میلیون نفر در کشور آمریکا محتوای انحصاری را به صورت غیرقانونی دانلود می‌کنند.
 
 
 
با افزایش روزافزون کاربران اینترنت، رشد سرویس‌هایی مانند نتفلیکس هم با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد. نتفلیکس سرمایه‌گذاری‌های سنگینی روی تولید برنامه‌ برای مخاطبین در کشورهای مختلف انجام داده است. در ادامه هم به چند نکته جالب درباره این گزارش اشاره شده است.
 
امروزه 50 درصد ترافیک اینترنت رمزگذاری شده است
 
اینستاگرام در بین شبکه‌های اجتماعی بیشترین مصرف ترافیک اینترنت را دارد
 
اسکایپ برترین برنامه پیام رسان دنیا است و واتس‌اپ هم در رده دوم قرار دارد
 
اسپاتیفای با اختلاف در صدر برترین سرویس‌های پخش موزیک قرار دارد
 
بازی «League of Legends» در صدر و بازی «فورت نایت» هم در رده دوم محبوب‌ترین بازی‌های آنلان دنیا قرار دارند.
 
البته لازم به ذکر است که نمی‌توان با اطمینان کامل این آمار و ارقام را قبول کرد چراکه این موسسه صراحتا اعلام کرده که اطلاعات قابل توجهی از مصرف اینترنت در چین و هند در اختیار ندارد. کشورهای چین و هند 2 مصرف‌کننده بزرگ ترافیک اینترنت در سراسر دنیا محسوب می‌شوند و مطمئنا زمانی که مصرف اینترنت این دو کشور هم در آمار این گزارش لحاظ شود، ارقام و اطلاعات به‌دست آمده تفاوت خیلی زیادی خواهند داشت.
 
منبع: نکست وب
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.