اپراتورها

تلفن همراه

October 6, 2018
18:29 شنبه، 14ام مهرماه 1397
کد خبر: 94372

مدیر بازاریابی ایرانسل از برنامه‌های جدید برای مقابله با سودجویی در سرویس ارزش افزوده خبر داد

«باقر صمدی» مدیر کل بازاریابی ایرانسل، اپراتورها را بخشی جزیی از سرویس های ارزش افزوده اعلام کرد و به دیجیاتو گفت که این همه دردسر و حرف و حدیثی که پشت اپراتورها بر سر این مسائل زده می‌شود بی انصافی است. او تاکید کرد که اپراتورها در این حوزه نقش یک پلتفرم ارائه محتوا را دارند و بخش اعظمی از این موضوع مربوط به نهادها و شرکت‌های دیگر است.
 
صمدی باور دارد که شرکت‌های تولید کننده محتوا، شرکت‌های تبلیغاتی و… در این میان بیشترین نقش را در زمینه VAS ها دارند و اپراتور جزیی کوچک از این اکوسیستم است: «اپراتورها ملزم به رعایت یک سری اصول هستند که ایرانسل آنها را مراعات می‌کند. ما به مشترک اطلاع رسانی می‌کنیم وسیستم نظارتی قوی و مختلفی در این راه داریم که موارد مشکوک را کشف و بعد از بررسی در صورت مشکل دار بودن، آن را متوقف کرده و مبالغ را هم به مشترکین برمی‌گردانیم.»
 
او اما تاکید کرد که مبالغ بازگشتی آنچنان بالا نبوده و شاید سی چهل موقعیت بوده که چنین بازگشت وجهی رخ داده و مبالغ این بازگشت‌ها چندان زیاد نبوده است: «عمده تهدیدی که ما در این حوزه می‌بینیم در فضای خارج از اپراتور است.»
 
صمدی می‌گوید که تایید دو مرحله‌ای و Notify شدن و موارد دیگری را در سیستم خود دارند و سعی می‌کنند در این باره اطلاع رسانی هم کنند. او تاکید دارد که مارکت‌های اندرویدی هم باید توجه کنند که اپلیکیشن‌ها بنا به کارکردشان از مخاطب دسترسی بگیرند و روی این موضوع دقت کنند:
 
«کاربران هم باید مواظب باشند که چه دسترسی به اپلیکیشن‌ها می‌دهند و خودشان راه را برای سودجویی کلاهبرداران باز نکنند. سیستم ما هم در حال تغییر و تحولاتی در این زمینه هست در آینده بسیار نزدیک می‌توانیم رونمایی خواهد شد و به واسطه این تحولات، مشکلات مردم بسیار کمرنگ‌تر خواهد شد.»
 
مدیر بازاریابی ایرانسل میزان در آمد اپراتور از سیستم‌های ارزش افزوده را نهایتا ۹ درصد می‌داند و سود داخلی را ۵ درصد معرفی می‌کند و باور دارد که در برخی مواقع بی‌خیال شدن این درآمد شاید بهتر باشد تا این حرف و حدیث‌ها به اپراتور و برند اپراتور زده شود.
او می‌گوید: «در هر صورت در این حوزه عده زیادی مشغول به فعالیت هستند و شغل‌های زیادی در آنها ایجاد شده و ما هم قصد بستن و همکاری نکردن را نداریم؛ ضمن اینکه بسیاری از این سرویس‌ها هم واقعا کارآمد هستند و به درد مشترکین می‌خورند؛ اما در واقع این همه فحشی که اپراتور بابت سودجویی و اقدام غیرقانونی عده‌ای خارج از حیطه اپراتور واقعا بی‌انصافی است.»
 
او همچنین ضمن رد ادعای FCPها مبنی بر اینکه اپراتورها با افزایش نرخ Voice جبرانی برای دامپینگ قیمتی نرخ اینترنت و دیتایشان دارند، گفت: «ما به بازار و کشش اقتصادی مردم نگاه ویژه‌ای داریم و همین افزایش قیمت جزیی فعلی هم کلی اعتراضات به همراه داشت. قیمت‌های ما در چارچوب قانون قرار دارد و این ادعا که ما دامپینگ می‌کنیم صحیح نیست بلکه به جیب مردم و وضعیت اقتصادی و مارکت نگاه خاصی داریم.»
 
صمدی در رابطه با خواسته‌هایشان در قبال اپراتورهای مجازی و شرط‌های این اپراتور برای همکاری با آنها هم گفت: «قرار نبود که این اپراتورها وارد مارکت عمومی شوند و به نوعی رقیب اپراتورها شوند، در این حالت طبیعی است که ما هم تمایل چندانی به همکاری و ارائه تخفیف به آنها نداشته باشیم. حرف ما اینست که اپراتورهای مجازی یک برنامه‌ای ارائه کنند که به بازارهای ناب و دست نخورده وارد بشوند و بتوانند یک درآمد جانبی برای ما به همراه داشته باشند تا بتوانیم با آنها همکاری کنیم و بر اساس منطق به آنها تخفیف دهیم. مثلا فرض کنید اپراتور ما در یک مساله‌ای چون بهداشت تاکنون ورود نکرده و یک اپراتور مجازی می‌تواند با رد شدن بوروکراسی اداری و دیگر مسایل رایج در این حوزه فعالیت و درآمدزایی کند، در این حالت ما با کمال میل حاضر خواهیم بود تا همکاری داشته باشیم و یک رابطه برد برد را شکل دهیم.»
 
مدیر بازاریابی ایرانسل هم عقیده دارد که باید جلوی سودجویان سرویس‌های ارزش افزوده گرفته شود، افرادی که جهرمی آنها را در یک برنامه تلویزیونی اختاپوس‌ خواند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.