رسانه‌های اجتماعی

October 6, 2018
18:30 شنبه، 14ام مهرماه 1397
کد خبر: 94373

شکست توئیتر در جلوگیری از انتشار خبرهای جعلی

براساس یک مطالعه جدید، بیش از 80 درصد از حساب‌های توئیتری که در طول انتخابات 2016 ایالات متحده اطلاعات غلطی را منتشر می‌کردند، همچنان فعال هستند.
تحقیقات بنیاد نایت براساس بررسی و تحلیل بیش از 10میلیون توئیت انجام شده  و بازدیدهای قبل و بعد از انتخابات، 700 هزار حساب توئیتری را شامل می‌شود. پژوهش‌های این مؤسسه نشان داد؛ نه تنها بیش از 80درصد از حساب‌های توئیتر که در طول انتخابات ریاست جمهوری 2016 به طور مرتب اطلاعات غلط را منتشر می‌کردند، هنوز فعال هستند، بلکه روزانه بیش از یک میلیون توئیت ارسال می‌کنند.
سام گیل، معاون بخش «شبکه‌های اجتماعی و تأثیرگذاری آنها» در بنیاد نایت، در این خصوص گفت: «دموکراسی ما به دسترسی  اخبار و اطلاعاتی که مورد اطمینان باشند، متکی است. در حال حاضر، بحث درباره اطلاعات غلط آنلاین است، اطلاعاتی که بسیار مخرب هستند.»
در تجزیه و تحلیل پس از انتخابات حساب‌های توئیتری مشخص شده که  بیش از 60 درصد از حساب‌های توئیتری مخرب فعالیت‌های مبتنی بر روبات دارند. بسیاری از این حساب‌های روبات محور  نیز از یکدیگر پیروی می‌کنند و این نشان می‌دهد که آنها ممکن است از یک منبع مشترک تغذیه شوند.
این مطالعه که ازسوی بنیاد نایت انجام شده  با کمک متی هندی مان، استاد برنامه‌ریزی عمومی در دانشگاه جورج واشنگتن و ولاد باراش گرافیکا، مهندس طراحی شبکه تجزیه و تحلیل شده است.
توئیتر، فیس‌بوک، گوگل و دیگر شرکت‌های فناوری در طول انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، از اطلاعات غلط و هک کردن سیستم عامل‌هایشان باخبر شدند. با توجه به نزدیک شدن انتخابات میان دوره‌ای ایالات متحده که ماه آینده برگزار می‌شود، این شرکت‌ها سعی می‌کنند نشان دهند که به طور جدی از سیستم عامل خود در برابر اخبار جعلی حفاظت می‌کنند.
توئیتر در ماه اوت سیاست‌های تبلیغاتی خود را، از جمله نشانه‌گذاری تبلیغات سیاسی و سیستم شناسایی را به‌ روز کرده است، گوگل و فیس‌بوک نیز حرکات مشابهی انجام داده‌اند. اگرچه به نظر می‌رسد این اقدامات کافی نیستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.