تلفن همراه

مدیر بازاریابی ایرانسل: برنامه‌های جدیدی برای مقابله با سودجویی در سرویس ارزش افزوده داریم

 
 
 
«باقر صمدی» مدیر کل بازاریابی ایرانسل، اپراتورها را بخشی جزیی از سرویس های ارزش افزوده اعلام کرد و به دیجیاتو گفت که این همه دردسر و حرف و حدیثی که پشت اپراتورها بر سر این مسائل زده می‌شود بی انصافی است. او تاکید کرد که اپراتورها در این حوزه نقش یک پلتفرم ارائه محتوا را دارند و بخش اعظمی از این موضوع مربوط به نهادها و شرکت‌های دیگر است.
 
نتیجه تصویری برای باقر صمدی
 
صمدی باور دارد که شرکت‌های تولید کننده محتوا، شرکت‌های تبلیغاتی و... در این میان بیشترین نقش را در زمینه VAS ها دارند و اپراتور جزیی کوچک از این اکوسیستم است:
 
«اپراتورها ملزم به رعایت یک سری اصول هستند که ایرانسل آنها را مراعات می‌کند. ما به مشترک اطلاع رسانی می‌کنیم وسیستم نظارتی قوی و مختلفی در این راه داریم که موارد مشکوک را کشف و بعد از بررسی در صورت مشکل دار بودن، آن را متوقف کرده و مبالغ را هم به مشترکین برمی‌گردانیم.»
 
 
او اما تاکید کرد که مبالغ بازگشتی آنچنان بالا نبوده و شاید سی چهل موقعیت بوده که چنین بازگشت وجهی رخ داده و مبالغ این بازگشت‌ها چندان زیاد نبوده است: «عمده تهدیدی که ما در این حوزه می‌بینیم در فضای خارج از اپراتور است.»
 
صمدی به دیجیاتو می‌گوید که تایید دو مرحله‌ای و Notify شدن و موارد دیگری را در سیستم خود دارند و سعی می‌کنند در این باره اطلاع رسانی هم کنند. او تاکید دارد که مارکت‌های اندرویدی هم باید توجه کنند که اپلیکیشن‌ها بنا به کارکردشان از مخاطب دسترسی بگیرند و روی این موضوع دقت کنند:
 
«کاربران هم باید مواظب باشند که چه دسترسی به اپلیکیشن‌ها می‌دهند و خودشان راه را برای سودجویی کلاهبرداران باز نکنند. سیستم ما هم در حال تغییر و تحولاتی در این زمینه هست در آینده بسیار نزدیک می‌توانیم رونمایی خواهد شد و به واسطه این تحولات، مشکلات مردم بسیار کمرنگ‌تر خواهد شد.»
 
 
مدیر بازاریابی ایرانسل میزان در آمد اپراتور از سیستم‌های ارزش افزوده را نهایتا ۹ درصد می‌داند و سود داخلی را ۵ درصد معرفی می‌کند و باور دارد که در برخی مواقع بی‌خیال شدن این درآمد شاید بهتر باشد تا این حرف و حدیث‌ها به اپراتور و برند اپراتور زده شود. او به دیجیاتو می‌گوید:
 
«در هر صورت در این حوزه عده زیادی مشغول به فعالیت هستند و شغل‌های زیادی در آنها ایجاد شده و ما هم قصد بستن و همکاری نکردن را نداریم؛ ضمن اینکه بسیاری از این سرویس‌ها هم واقعا کارآمد هستند و به درد مشترکین می‌خورند؛ اما در واقع این همه فحشی که اپراتور بابت سودجویی و اقدام غیرقانونی عده‌ای خارج از حیطه اپراتور واقعا بی‌انصافی است.»
 
او همچنین ضمن رد ادعای FCPها مبنی بر اینکه اپراتورها با افزایش نرخ Voice جبرانی برای دامپینگ قیمتی نرخ اینترنت و دیتایشان دارند به دیجیاتو گفت:
 
«ما به بازار و کشش اقتصادی مردم نگاه ویژه‌ای داریم و همین افزایش قیمت جزیی فعلی هم کلی اعتراضات به همراه داشت. قیمت‌های ما در چارچوب قانون قرار دارد و این ادعا که ما دامپینگ می‌کنیم صحیح نیست بلکه به جیب مردم و وضعیت اقتصادی و مارکت نگاه خاصی داریم.»
 
 
صمدی در رابطه با خواسته‌هایشان در قبال اپراتورهای مجازی و شرط‌های این اپراتور برای همکاری با آنها هم به دیجیاتو گفت:
 
«قرار نبود که این اپراتورها وارد مارکت عمومی شوند و به نوعی رقیب اپراتورها شوند، در این حالت طبیعی است که ما هم تمایل چندانی به همکاری و ارائه تخفیف به آنها نداشته باشیم. حرف ما اینست که اپراتورهای مجازی یک برنامه‌ای ارائه کنند که به بازارهای ناب و دست نخورده وارد بشوند و بتوانند یک درآمد جانبی برای ما به همراه داشته باشند تا بتوانیم با آنها همکاری کنیم و بر اساس منطق به آنها تخفیف دهیم. مثلا فرض کنید اپراتور ما در یک مساله‌ای چون بهداشت تاکنون ورود نکرده و یک اپراتور مجازی می‌تواند با رد شدن بوروکراسی اداری و دیگر مسایل رایج در این حوزه فعالیت و درآمدزایی کند، در این حالت ما با کمال میل حاضر خواهیم بود تا همکاری داشته باشیم و یک رابطه برد برد را شکل دهیم.»
 
 
مدیر بازاریابی ایرانسل هم عقیده دارد که باید جلوی سودجویان سرویس‌های ارزش افزوده گرفته شود، افرادی که جهرمی آنها را در یک برنامه تلویزیونی اختاپوس‌ خواند.

​​