تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 6, 2018
20:20 شنبه، 14ام مهرماه 1397
کد خبر: 94395

اقدام صرافی ارزهای دیجیتال برای افزایش مشتریان

یک صرافی بزرگ فعال در حوزه ارزهای دیجیتالی، اعلام کرده که قصد دارد از این پس به کاربران اجازه دهد سرمایه‌گذاری خود را با خریداری پنج نوع ارز مجازی رمزپایه تنوع ببخشند.
 
به گزارش XBT Network، در چند سال اخیر ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیاری هم‌چون بیت کوین، مونرو، ریپل و اتریوم از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری برخوردار شده و کاربران بسیاری در جهان به‌دنبال استخراج و تبدیل پول‌های خود به ارزهای دیجیتالی هستند؛ چراکه این روزها بسیاری از افراد با خرید و استخراج این ارز توانسته‌اند به پول زیادی دست پیدا کنند.
 
حالا با گسترش روزافزون محبوبیت و استقبال از ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده در جهان، صرافی و مراکز بزرگی در زمینه خرید و فروش و سرمایه‌گذاری در این حوزه شروع به فعالیت کرده‌اند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها کوین بیس است که به‌تازگی اعلام کرده از این پس امکان جدیدی را برای مشتریان و سرمایه‌گذارانش ارائه خواهد داد تا آن‌ها بتوانند با خریداری پنج نوع ارز دیجیتالی اعم از بیت‌کوین، بیت‌کوین‌کش، اتریوم، اتریوم‌کلاسیک و لایت‌کوین، به تنوع بخشی در سرمایه‌گذاری آن‌ها کمک کند.
 
این قابلیت بیش‌تر برای آن دسته از مشتریان و سرمایه‌گذاران جدید و آماتوری است که هنوز در خریداری نوع ارز دیجیتالی تردید دارند و ترس از دست دادن ارزش دارایی‌شان آن‌ها را از فعالیت و خرید و فروش بازمی‌دارد.
 
حالا مشتریان در صرافی کوین بیس از این پس قادر خواهند بود با تهیه سبدی از پنج نوع ارز که قیمت هر یک از آن‌ها از ۲۵ دلار آغاز می‌شود، اعتماد بیش‌تری به این نوع خرید و فروش ارزی کنند.
 
بدون شک کوین بیس این امکان را تنها به‌منظور افزایش تعداد کاربران و استقبال مشتریانش افزوده است و به نظر می‌رسد که رقابت تنگاتنگی که هم‌اکنون میان این مراکز و صرافی‌ها در جهان درگرفته است، آن‌هایی که سیاست‌گذاری‌های درست، هوشمندانه و به موقعی دارند، موفق‌تر خواهند بود.
 
بیت کوین از سال ۲۰۰۹ میلادی معرفی شد و به تدریج به مشهورترین ارز دیجیتال در سراسر جهان که ارزش بسیار بالایی پیدا کرد، تبدیل شد. گفته می‌شود ارزهای دیجیتالی رمزپایه غیرقابل هک هستند و باید به‌صورت ناشناس و با استفاده از سخت‌افزارهای قدرتمندی از پلت‌فرم‌های مخصوص استخراج این نوع ارزهای مجازی، استخراج یا به اصطلاح ماینینگ شوند.
 
بسیاری از کشورهای جهان در تلاشند تا این پول بی‌افسار را کنترل کرده و معاملات با آن را تا حد امکان محدود کنند؛ چراکه آن‌ها بر این باورند بیت کوین به تجارت‌های غیرقانونی و غیرمجاز هم‌چون تجارت اسلحه، تجهیزات تروریستی، قاچاق داروو مواد مخدر دامن زده و به علت آنکه مقامات قضایی و پلیس نمی‌توانند طرفین معامله را شناسایی و ردگیری کنند، باعث سهولت استفاده از آن می‌شود. این درحالیست که برخی دیگر از کشورها با وضع قوانین دقیق و درست، استفاده از این ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده را مجاز اعلام کرده‌اند.
 
براساس گفته‌های تحلیلگران، زمانی که بیت‌کوین در سال ۲۰۰۹ برای نخستین بار در بازارهای جهانی ظهور پیدا کرد، ارزش آن حتی از یک دلار هم کمتر بود اما در ماه‌های گذشته حتی تا مرز ۲۰ هزار دلار هم رسید. درواقع، فناوری بیت‌کوین ‌که یک پول رمزنگاری شده است، این امکان را به کاربران می‌دهد که بدون نیاز به هیچ بانکی مبادلات مالی خود را انجام دهند و همچنین هویت طرفین معامله نیز ناشناس باقی می‌مانند .ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده باید توسط سخت‌افزارهای قدرتمندی که معمولا کارت گرافیک موجود در ابررایانه‌هاست، استخراج یا به اصطلاح ماینینگ شوند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.