اپلیکیشن

تلفن همراه

October 7, 2018
17:08 یکشنبه، 15ام مهرماه 1397
کد خبر: 94417

والدین با تلفن همراه، مربی کودکان می شوند

مجری سند حمایتی و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی کودک از اجرای طرح «هر ولی؛ یک مربی کودک با تلفن همراه» با همکاری بخش خصوصی خبر داد تا براساس آن والدین، مربی کودکان خود شوند.
 
خسرو سلجوقی اعلام کرد: طرح «هر ولی؛ یک مربی کودک با تلفن همراه» بر 2 ظرفیت دانش جابجایی (Mobility) و اقتصاد اشتراکی متمرکز است.
وی ابراز امیدواری کرد تولیدکنندگان محتوا، ارائه‌دهندگان خدمات و توانمندان تربیت دانش مربی کودک وارد عرصه شوند.
به گزارش ایرنا، سیزدهم آبان ماه 1396 «پیش‌نویس سند حمایتی و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان» با حضور «محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رونمایی شد و از فعالان بخش خواسته شد برنامه های خود در این باره را برای بررسی ارسال کنند.
 
*برنامه 20 تا 20 اجرا می شود
مجری سند حمایتی و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی کودک گفت: طرحی به نام «20 تا 20» درباره اینترنت کودک در دست اجراست که بیستم هر ماه دستکم یک طرح بخش خصوصی در ارتباط با کودک رونمایی و معرفی می شود و مشخصات آن در وبگاه www.cop.ir قرار می گیرد.
سلجوقی افزود: در مسیر استانداردسازی فضای مجازی کودکان کارهایی شده که می‌توان به ترجمه استانداردهای بخش توان‌خواهان (معلولان) در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران اشاره کرد که تصویب شده است و به‌ زودی ابلاغ می شود.
به گفته وی، در سال 1396 برای شناخت میزان بهره‌برداری کودکان سه تا پنج ساله کشور از اینترنت و تجهیزات تلفن همراه و تبلت پژوهشی شد؛ بر اساس نتایج این مطالعه 66 درصد کودکان تلفن همراه یا تبلت داشتند و جالب اینکه برخی بچه‌های 6 ماهه نیز از تلفن همراه استفاده می‌کردند.
وی گفت: باید برای مناسب‌سازی تبلت و تلفن همراه سرمایه‌گذاری شود و چند برنامه‌ساز ایرانی در این حوزه داریم.
 
** خانواده ها به رتبه بندی بازی ها توجه کنند
سلجوقی تصریح کرد: سه مرکز روی رتبه‌ بندی بازی‌ها کار می‌کنند که برای چه گروه سنی، کدام بازی خوب است و هر بازی چه میزان هیجان و استرس به کودک وارد می‌کند اما چند خانواده به این رتبه‌بندی مراجعه می‌کنند که چه بازی یا نرم‌افزاری را برای فرزند خود انتخاب کنند؟
«سند حمایتی و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان» سیزدهم آبان ماه پارسال رونمایی شد 
این سند در چهار هدف کلان آموزش، فرهنگ‌سازی و ترویج فضای مجازی حوزه کودک، فراهم‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی محتوایی و اعتمادی، توسعه بازار و مقاوم‌سازی کسب‌وکارها و مدیریت و راهبری برنامه اقدام تدوین شده و ذیل هریک از اهداف شامل ۴۰ اقدام اولویت نخست است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.