تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 7, 2018
17:22 یکشنبه، 15ام مهرماه 1397
کد خبر: 94424

انتقاد رئیس جمهور سابق آمریکا از قانون‌گذاری افراطی بر بلاک‌چین

بیل کلینتون به‌تازگی از قانون‌گذاری‌های افراطی و بیش از حد برای صنعت بلاک‌چین و ارزهای دیجیتالی به شدت انتقاد کرده است.
 
به گزارش Blockonomi، فناوری بلاک‌چین که اخیرا نام آن زیاد به گوش می‌خورد و در استخراج و کسب ارزهای دیجیتالی کاربرد فراوانی دارد، به گفته بیل کلینتون، رییس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا، دارای فرصت‌های طلایی متعددی برای صنایع مختلف نظیر تکنولوژی، بانک‌داری، بیمه، آموزش و غیره است که نباید با قانون‌گذاری‌های افراطی و بیش از اندازه جلوی رشد و شکوفایی آن را گرفت.
 
چند روز پیش بیل کلینتون در کنفرانس ریپل که هم‌زمان با رویداد بلاک‌چین در سانفرانسیسکوی آمریکا برگزار شد، درباره سیاست‌گذاری نهادها و کشورهای مختلف سخن گفت و به شدت از آن انتقاد کرد.
 
وی بر این باور است جریان رو به رشد و آینده روشن فناوری بلاک‌چین نباید با قانون و سیاست‌های اشتباه که به‌منظور تنظیم فضای ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده اتخاذ می‌شود، متوقف شود.
 
بیل کلینتون که در فاصله سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ ریاست جمهوری آمریکا را برعهده داشت، به‌عنوان سخنران اصلی در این رویداد حاضر شده و سخنرانی کرد.
 
وی ضمن اشاره به چالش‌ها و تهدیدات جدی در رابطه با استخراج و خرید و فروش ارزهای دیجیتالی با بهره‌گیری از فناوری بلاک چین، از موضوعاتی نظیر «پراکندگی دسترسی» به فناوری‌های جدید و رو به رشدی مثل بلاک‌چین نیز صحبت کرد و گفت: هرچه فناوری‌های نوینی نظیر بلاک‌چین، هوش مصنوعی، روباتیک و اینترنت اشیاء بیش‌تر استفاده شود، پراکندگی دسترسی بیش‌تری نیز احساس می‌شود.
 
وی در ادامه افزود: البته که همواره نگرانی‌های بسیاری از لحاظ احتمال پولشویی، فرار مالیاتی و قاچاق اسلحه، دارو و مواد مخدر برای ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده وجود دارد و کشورهای مختلف حق دارند در این باره قانون‌گذاری کنند اما وضع مقررات و قوانین سخت‌گیرانه و دست و پاگیر تنها جلوی رشد، پیشرفت و شکوفایی را می‌گیرد و نه تنها کمکی به تکامل تکنولوژی نخواهد کرد، بلکه آن را ورطه نابودی کامل می‌برد.
 
وی باری دیگر تاکید کرد که فناوری‌های نوین هم‌چون بلاک‌چین فرصت و پتانسیل‌های بسیار بالایی دارند که باید از سوی شرکت‌های مختلف، مسئولان و سیاست‌گذاران در جهان مورد حمایت قرار بگیرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.