بنیاد بازی‌های رایانه‌ای گزارشی از میزان و نحوه مصرف باز‌های دیجیتال در ۵ ناحیه تهران تولید کرده است.

این گزارش همانند گزارش نمای باز به ارائه اطلاعات جمعیت‌شناختی بازیکنان تهرانی و چگونگی استفاده از این رسانه توسط بازیکنان می‌پردازد. کلان‌شهر تهران از جهات مختلفی همچون میزان امکانات و تعداد بازی‌سازان، تعداد بازیکنان و میزان درآمد بازار، فاصله قابل‌توجهی با دیگر نقاط کشور دارد، به‌طوری‌که حتی فقط تعداد بازیکنان ناحیه شرق تهران از بسیاری از شهرهای بزرگ کشور بیشتر است. 
این گزارش نشان می‌دهد که بازیکنان تهرانی الگوی بازی کردن ویژه‌ای را نسبت به سایر مناطق کشور رقم‌ زده‌اند. اینکه متوسط سن بازیکنان تهرانی از متوسط سن بازیکنان در کشور بیشتر است، اینکه نسبت تعداد بازیکنان کنسولی در تهران به شکل معناداری از مناطق دیگر کشور بیشتر است، اینکه تعداد بازیکنان بیشتری در تهران به‌صورت آنلاین بازی می‌کنند و اینکه دستگاه تبلت در تهران به‌شدت طرفدار دارد؛ تنها بخشی از نکات جالب این گزارش است. جالب‌تر اینکه در بازیکنان تهران برخلاف برآورد کل کشور، سهم دسترسی آنلاین به بازی‌ها از سهم دسترسی حضوری به بازی‌ها بیشتر است. در واقع شاید بتوان گفت الگوی مصرف بازی‌های دیجیتال در کلان‌شهر تهران نمایان‌گر الگوی آینده مصرف بازی‌ها در کل کشور باشد، به بیان بهتر، بر اساس آمارها تهران نبض تحولات اکوسیستم بازی‌های دیجیتال در کشور را به دست دارد.
اطلاعات موجود در گزارش حاضر، با تحلیل داده‌های برگرفته از پیمایش ملی مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال در ایران با نمونه آماری 8000  نفری به دست آمده است. به منظور اجرای پیمایش، از روش نمونه گیری تلفیقی «طبقه‌ای- خوشه‌ای چندمرحله‌ای» استفاده شده که خوشه‌های مرحله اول شامل تمام استان‌های کشور و خوشه‌های مراحل بعد به ترتیب شامل شهرستان و شهر و روستا می‌شوند. همچنین با هدف تسهیل قرائت گزارش، اعداد تا حد امکان بدون اعشار بوده و اصطلاحا گرد شده اند. 
گزارش تهران شهر بازی شاخص‌ترین اطلاعات مصرف بازیکنان کلان شهر تهران را تا انتهای سال 1396 گزارش می‌کند. همچنین در مواردی اطلاعات به تفکیک 5 ناحیه شرق، غرب، جنوب، شمال و مرکز تهران ارائه شده‌اند که نقشه حرارتی زیر محدوده هر ناحیه را براساس میزان جمعیت کل ناحیه (مبتنی بر داده‌های مرکز آمار آیران) به تصویر کشیده است. 

آمار بازی رایانه ای تفکیک جمعیتی تهران

آمار بازی رایانه ای تفکیک جمعیتی تهران

آمار بازی های رایانه ای تهران

بازی های رایانه ای تفکیک تحصیلی

تهرانی ها چه بازی رایانه ای میکنند

پنج بازی پرطرفدار تهرانی ها

تهرانی ها چطوری بازی کامپیوتری میکنند

پنج برند سخت افزاری بازی در تهران