سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

October 8, 2018
20:15 دوشنبه، 16ام مهرماه 1397
کد خبر: 94466

کیفیت پرواز باید با تکنولوژی‌های جدید بهبود یابد

تحقیقات جدید انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) نشان می‌دهد که مسافران هوایی انتظار دارند به منظور ارتقای کیفیت پرواز، باید از تکنولوژی‌های مدرن و جدیدتری در هواپیما استفاده شود.
 
به گزارش airport-technology،  به‌تازگی محققان فعال در انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) با آخرین نظرسنجی‌های انجام شده به این نتیجه رسیده‌اند که مسافران هوایی انتظار دارند با اضافه شدن تکنولوژی و فناوری‌های بهتر، مدرن‌تر و جدیدتری به هواپیما باید کیفیت پرواز ارتقاء یابد و تجربه امن‌تر، راحت‌تر و لذت‌بخش‌تری را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد.
 
نتیجه این تحقیقات که در گزارشی تحت‌عنوان "نظرسنجی مسافران جهانی در سال ۲۰۱۸ میلادی" (GPS) در فضای مجازی منتشر شده است، به وضوح نشان‌دهنده افزایش توقع مسافران هوایی از کیفیت پرواز هواپیما و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های به‌روز است.
 
این نظرسنجی‌ها از  بیش از ۱۰۴ هزار نفر از مسافران هوایی در ۱۴۵ کشور جهان که از ایرلاین‌های مختلفی برای حمل و نقل به مناطق موردنظر خود استفاده کرده‌اند، صورت پذیرفته است.  
 
تقریبا ۸۲ درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، بر این باورند که با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید و هوشمند باید درباره شرایط و ساعات پرواز به آن‌ها اطلاعات دقیق‌تری داده شود، ۴۹ درصد از آن‌ها معتقدند که نحوه اطلاع‌رسانی درباره وضعیت بار و چمدان‌های مسافران باید به صورت هوشمندانه تری صورت بپذیرد، ۴۶ درصد نیز گفته‌اند سیستم‌های هوشمندی باید تعبیه شود تا درباره مدت زمان ماندن در صف انتظار برای چکاپ های امنیتی و مهاجرتی به مسافران اطلاع داده شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.