اپراتورها

تلفن همراه

October 9, 2018
12:39 سه شنبه، 17ام مهرماه 1397
کد خبر: 94475

برات قنبری: تصمیم دیوان عدالت اداری کارشناسی نبود

عضو سابق هیات مدیره شرکت مخابرات درباره حذف آبونمان تلفن ثابت گفت: تصمیم دیوان عدالت اداری برای حذف آبونمان کارشناسی نبود.
 
برات قنبری افزود: هنوز قانون شرکت مخابرات ایران لغو نشده و مجامع آن‌ها اختیارات قانونی را دارند، اما به تبع این قضیه مخابرات مجبور است به لحاظ تعرفه‌ای بازنگری شود. ما هم این موضوع را در قالب تغییر مدل تعرفه‌ای منظور کردیم، در غیر این صورت تعرفه‌های مخابرات باید به ساختار قبل برگردد.
 
وی با اشاره به مشکلات درآمدی شرکت مخابرات ایران اظهار کرد: برای حل این مشکلات، باید اصلاح ساختار صورت بگیرد؛ اولین اصلاح ساختار این بود که ۳۰ شرکت استانی را در هم ادغام کنیم که این کار انجام شد. اکنون باید به فناوری‌ها و سرویس‌های جدید رو بیاوریم. به تبع این قضیه به مرور سرویس‌های صوت باید کم شود و به سمت سرویس‌های دیتا برویم و سرویس‌های فیبر نوری را هم گسترش دهیم.
 
او هم‌چنین خاطرنشان کرد: شرکت‌های دیگر هنوز آن توان را ندارند که جایگزین مخابرات شوند؛ مخابرات منحصربه فرد است. در حال حاضر اپراتوری وجود ندارد که بتواند مانند مخابرات سرویس بدهد. آن شرکت‌هایی هم که سرویس ارائه دادند، در چند شهر بزرگ خدمت دادند، در حالی که عمده نیازهای ما استان‌ها و شهرهای کوچک است.
 
عضو سابق هیات مدیره شرکت مخابرات در پاسخ به اینکه آیا افزایش تعرفه‌ها موجب نارضایتی مشترکان نمی‌شود، تاکید کرد: سهم مخابرات ایران در سبد خانوارها خیلی کم است و متوسط درآمد از تلفن ثابت در کل کشور حدود ۶۰۰۰ تومان در ماه است که عدد زیادی نیست. در روستاها هم درآمد از تلفن ثابت حدود ۲۰۰۰ تومان است. در حالی که این درآمدها هزینه جاری مخابرات را هم تامین نمی‌کند، شرکت مخابراتی که ۶۰ هزار نفر پرسنل و شبکه گسترده‌ای دارد.
 
وی با تاکید بر لزوم بازنگری در تعرفه‌های مخابرات، درباره علت کند بودن روند توسعه در مخابرات بیان کرد: مخابرات از کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خواسته که بر اساس اختیارات قانونی خود یک بسته جدید تعرفه‌ای تعریف کند. از طرفی روند توسعه در مخابرات کند است، به این خاطر که شرکت مخابرات ایران منابع ندارد و به همین دلیل باید حتما یک برنامه تحول را پیاده و اجرا کنند.
 
به گزارش ایسنا، با توسعه فناوری‌های ارتباطی و پیشرفت فناوری اطلاعات، رفته‌رفته مکالمه‌های صوتی جای خود را به استفاده از ابزارهای اینترنتی دادن و همین موضوع ضرورت توسعه‌ی زیرساخت‌های اینترنتی را توسط شرکت‌ها ایجاد می‌کند. اگرچه برخی از شرکت‌ها از همان ابتدا سرویس‌های اینترنتی ارائه می‌دادند اما شرکت مخابرات ایران هم به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه ارتباطات نیازمند بازنگری در شیوه‌ی ارائه‌ی سرویس‌های خود است. یکی از روش‌هایی که مسوولان ارتباطی هم در مراحل مختلف به آن اشاره کرده‌اند، جایگزینی بسته‌های جدید ترکیبی صوت و دیتاست که به نظر می‌رسد مخابرات هم این برنامه را آغاز کرده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.