تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 9, 2018
14:38 سه شنبه، 17ام مهرماه 1397
کد خبر: 94482

بیت کوین در شرف انفجار است

در توییت منتشر شده اخیر در تاریخ ۷ اکتبر از رن نئونر (Ran Neuner)، تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال و میزبان برنامه کریپتوتریدر (Cryptotrader) در شبکه CNBC، او ادعا کرده که قیمت بیت کوین «در شرف انفجار» است.
 
نئونر درباره جهش قیمت بیت کوین در روزهای آتی با قاطعیت ابراز اطمینان کرد و در همان توییت اشاره داشت که برای والدینش نیز بیت کوین خریداری کرده است. این تحلیلگر در توییتی دیگر اظهار داشت که صعود تاریخی پیش رو با تصمیمات کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) درباره چندین برنامه ETF بیت کوین گره خورده است.
 
او با توضیح پیش‌بینی خوشبینانه خود به صعود تاریخی پادشاه ارزهای دیجیتال از ۶,۷۰۰ دلار (۱۱ نوامبر) تا رقم تاریخی ۲۰,۰۰۰ دلار (۱۷ دسامبر) اشاره کرد و اذعان داشت که این سیر صعودی به دلیل انتظارات و راه‌اندازی تسویه نقدی قراردادهای آتی بیت کوین بوده است.
 
در پی انتشار خبر مجوز کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) به بورس اوراق بهادار شیکاگو (CBOE) و بازار تجارتی شیکاگو (CME) جهت راه‌اندازی قانونی قراردادهای آتی بیت کوین، CBOE اولین قرارداد آتی بیت کوین را در ۱۱ دسامبر و سپس CME آن را در تاریخ ۱۷ دسامبر و پس از ثبت رکورد تاریخی بیت کوین ۲۰ هزار دلاری، اجرا کرد.
 
نئونر با اشاره به قراردادهای آتی بیت کوین، آینده مشابهی با توجه به تصمیمات مهم SEC درباره ETF بیت کوین در صورت تایید آن، برای پادشاه ارزهای دیجیتال متصور شد. به ادعای این تحلیلگر موضوع ETF بیت کوین از قراردادهای آتی آن بسیار مهم‌تر است چرا که نیازمند سفارش بیت کوین‌های واقعی خواهد بود.
 
به عقیده بسیاری دیگر، ETF بیت کوین به پذیرش هرچه بیشتر آن توسط سرمایه‌گذاران اصلی کمک خواهد کرد زیرا دیگر به سرمایه‌گذاری مستقیم در دارایی اصلی که ارزهای دیجیتال است، نیازی نخواهد بود. در صورت اضافه شدن ETF بیت کوین به یک محل مبادله‌ قانونی آمریکایی، این ارز دیجیتال توسط افراد بیشتری در وال‌استریت به رسمیت شناخته خواهد شد.
 
هرچند کمیسیون بورس و اوراق بهادار، ۵ نوامبر را به عنوان تاریخ نهایی بازبینی ۹ برنامه پیشنهادی ETF بیت کوین از جانب ۳ شرکت سرمایه‌گذاری انتخاب کرده است، تاثیر واقعی طرح‌ تایید شده ETF بر روی بازار ارزهای دیجیتال هنوز جای بحث و گفتگو دارد.
 
در اواخر ماه جولای سال جاری، SEC طرح پیشنهادی ETF بیت کوین از جانب برادران وینکلوس را برای بار دوم رد کرد. هستر ام پیرس، از اعضای برجسته کمیسیون، مدت کوتاهی پس از رد شدن این برنامه پیشنهادی، مخالفت خود را با عدم تایید ETF بیت کوین برادران وینکلوس با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد. به عقیده این عضو کمیسیون عدم تایید ETF، مانع از نهادینه شدن بازار بیت کوین در آینده خواهد شد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.