تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 9, 2018
14:43 سه شنبه، 17ام مهرماه 1397
کد خبر: 94483

جهرمی: با حرف، طعنه و نق زدن کار پیش نمی‌رود

وزیر ارتباطات تاکید کرد باید مراقب باشیم و بدانیم فضای سلاح شیمیایی و ناامید کردن مردم فقط مختص دشمن نیست بلکه برخی از حرکت‌ها یا سخنان خودمان می‌تواند همان اثر را داشته باشد که ان‌شاءالله از سر ناآگاهی است.
 
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در مراسم روز جهانی پست، با تبریک این روز به همه فعالان بخش دولتی و خصوصی این حوزه گفت: پست همواره انتقال دهنده پیام صلح، محبت و علم بوده است و در همه دنیا پستچی نمادی خوب و دوست داشتنی بوده و همچنان هم هست.
 
وی با اشاره به صدور دو پروانه پستی در سال گذشته، افزود: بازار پست کشور را باید دو برابر کنیم و مقاومت در برابر شکل‌گیری بخش خصوصی را از میان ببریم تا بازار رشد بیش‌تری کند و رشد بازار باعث رشد شرکت ملی پست شود.
 
او با بیان اینکه امسال استراتژی تجاری شرکت ملی پست، توسعه محصول است، اظهار کرد: مشکل توزیع نشریاتی که روز به روز شمارگان آن‌ها کم می‌شود، با استانداردها و کیفیت خوب و زمان مناسب، هم درآمد شرکت ملی پست را بالا می‌برد و هم بازار پستی کشور را توسعه خواهد داد.
 
آذری جهرمی با اشاره به ثابت ماندن سبد پستی در کشور طی چند دهه اخیر، تصریح کرد: امسال زمانی است که باید خدمات ویژه پست چون پست نشریات، صنایع دستی و سوغات مناطق مختلف را ارایه کنیم.
 
عضو کابینه دولت دوازدهم خاطر نشان کرد: وقتی برای ارسال یک نامه آن را وزن می‌کنند و بر اساس آن هزینه ارسال را محاسبه و دریافت می‌کنند بنابراین کسی برای ارسال سوغات یا میوه سراغ پست نمی‌آید و این فرهنگ شکل نمی‌گیرد.
 
او با اشاره به تغییرات در ساختمان‌های شرکت ملی پست در سراسر کشور که ماموریت خود را از دست داده‌اند، گفت: باید عقایدمان را به روز کنیم و استراتژی توسعه محصول را اجرا کنیم چراکه دو برابر شدن بازار پست برای تحقق وعده بهبود وضعیت معیشتی کارکنان شرکت ملی پست الزامی است.
 
وی با بیان اینکه بخش اعظم نیروی انسانی این وزارتخانه در شرکت ملی پست متمرکز هستند و سطح درآمدی به نسبت پایینی دارند، افزود: البته با توجه به رشد درآمدی که این شرکت دارد، ترمیم حقوق کارکنان از مهرماه عملیاتی می‌شود.
 
وزیر ارتباطات خطاب به مدیران شرکت ملی پست گفت: عقاید سنتی را کنار بگذارید و به‌جای ایجاد انحصار با طرح‌های ابتکاری سراغ افزایش درآمد بروید تا کارکنانی که از شما مطالبه دارند به‌خاطر ایجاد تحول و افزایش درآمد از شما قدردانی کنند.
 
آذری جهرمی با تاکید بر اینکه جوان‌گرایی به معنی آوردن یک شخص جوان نیست بلکه باید تفکر را تغییر داد، خاطرنشان کرد: با توجه به شروع فعالیت شرکت فرودگاهی پیام انتظار داریم هاب پستی که برای آن درنظر گرفته شده است، رشد قابل توجهی داشته باشد.
 
عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع دشمن‌شکن بسیجیان درباره توجه مسوولان حوزه ارتباطات به فضای مجازی و سمپاشی‌های عرصه رسانه‌ای گفت: یکی از ارزشمندترین داشته‌های ما این است که در فضای پر از چالش فعلی و مشکلات پیش رو، رهبر معظم انقلاب دراین باره دغدغه دارند البته برخی‌ها در چند روز اخیر تلاش می‌کنند که فرمایش مقام معظم رهبری را به‌عنوان نقطه ضعف مسوولان این حوزه اعلام کنند اما اینطور نیست چراکه نظر و دغدغه ایشان برای ما بزرگترین داشته است.
 
وزیر ارتباطات با بیان اینکه همه مسوولان حوزه ارتباطات از شورای عالی  و مرکز ملی فضای مجازی، صداوسیما، وزارت ارتباطات و دیگر نهادها وظیفه دارند تا با همدلی بیش‌تر به سمت پیاده‌سازی دیدگاه‌های مقام معظم رهبری حرکت کنند، گفت: باید تلاش مضاعفی انجام دهیم و با تمام توان فضای مجازی را به‌عنوان نقطه قوت جمهوری اسلامی در دنیا مطرح کنیم.
 
وی افزود: باید از ظرفیت‌های فضای مجازی استفاده کنیم تا به‌عنوان نقطه بارز قوت و توان جمهوری اسلامی تبدیل شود و ان‌شاءالله این کار را خواهیم کرد که نیاز به کار و تلاش مضاعف و همدلی دارد.
 
او با بیان اینکه با حرف زدن و نق زدن و طعنه نمی‌شود کاری پیش برد، تصریح کرد: با وجود ظرفیت بزرگی چون مرکز ملی فضای مجازی و شورای عالی فضای مجازی و همدلی همه مسوولان به این سمت حرکت خواهیم کرد.
 
آذری جهرمی هم‌چنین با اشاره به فرازی از فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان درباره سمپاشی و سلاح شیمیایی در فضای مجازی گفت: دیروز در مجلس شورای اسلامی شاهد بودیم که لایحه‌ای مطرح شد و عده‌ای موافق یا مخالف آن بودند و از همه زوایا به آن پرداختند و درنهایت مجلس که عصاره ملت است، در مورد آن به جمع‌بندی رسید تا روال قانونی را طی کند اما بسیار متاثر شدم که شب گذشته عده‌ای با عناوین خاص در فضای مجازی نسبت به ریاست محترم مجلس توهین‌هایی مطرح کردند که جزو مصادیق شیمیایی و مسموم کردن فضاست. 
 
وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه اگر خودی سلاح شیمیایی را در زمین خودی بزند، اثرش از سلاح شیمیایی دشمن بیش‌تر است چون آمادگی آن را نداریم، گفت: عنوان نفاق دادن به مسوولان کشور چه معنایی می‌تواند داشته باشد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.