تلفن همراه

60.7 درصد از مشترکان MNP به ایرانسل ترابرد کرده اند

براساس نظر سنجی انجام شده از مشترکان تلفن همراه از بین کسانی که از خدمات ترابردپذیری استفاده کرده‌اند میزان ترابرد از سایر اپراتورها به ایرانسل بیشتر است.
 
براساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، به مناسبت برگزاری نمایشگاه تلکام نظرسنجی از خدمات اپراتورها با هدف «حمایت از کالا و خدمات ایرانی» انجام شده است که در شاخص ترابرد پذیری ایرانسل بیشترین میزان رضایت را نسبت به دیگر اپراتورها داشته است. 
این تحقیق وضعیت ارائه خدمات اپراتورهای تلفن همراه را از دید مشترکان در شاخص‌های گوناگون بررسی کرده است. 
طبق این تحقیق ۷.۹ درصد از کسانی که به این پژوهش پاسخ داده‌اند از خدمات ترابرد پذیری بهره ‌برده‌اند که از این تعداد ۴۲.۸ درصد، رضایت و حدود ۲۵ درصد ناراضی بوده‌اند. همچنین دسترسی به آنتن‌دهی بهتر (با حدود ۴۰ درصد فراوانی)، بهره‌مندی از سرعت اینترنت بیش‌تر (با حدود ۲۵ درصد فراوانی) و پرداخت هزینه اینترنت کمتر (با ۱۵درصد فراوانی) را می‌توان مهم‌ترین دلایل استفاده مشترکان از این خدمت نام برد. در این تحقیق حدود ۶۰.۷ درصد مشترکان از این خدمت، برای ترابرد از سایر اپراتورها به ایرانسل و حدود ۲۵ درصد، از این خدمت برای انتقال به همراه اول استفاده می‌کنند.
ترابردپذیری قابلیتی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند با یک شماره یکسان از اپراتورهای مختلف تلفن‌همراه استفاده کنند. به‌عبارت‌ دیگر در صورت وجود این خدمت، مشترکین می‌توانند اپراتور خود را بدون تغییر دادن شماره خود انتخاب کنند.
 
این تحقیق از ۳۵۷ نفر از مشترکین تلفن‌همراه نظرسنجی انجام شده است که حدود ۶۰ درصد از ایشان را بانوان تشکیل داده‌اند. میانگین سنی افراد حدود ۳۰ سال بوده و ۵۶ درصد پاسخ‌دهندگان از مشترکین همراه اول و ۳۹.۲ درصد مشترک ایرانسل و ۴.۸% نیز مشترک رایتل هستند.

​​