تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 10, 2018
15:57 چهارشنبه، 18ام مهرماه 1397
کد خبر: 94526

سایت «بیت کوین دات کام» صرافی ارز دیجیتال راه‌اندازی می‌کند

راجر ور، مدیرعامل اجرایی شرکت «bitcoin.com» که ارائه‌دهنده سرویس‌های ارزهای دیجیتالی بیت کوین (BTC) و بیت کوین کش (BCH) می‌باشد، در مصاحبه خود با بولمبرگ به تاریخ نهم اکتبر، اعلام کرد که این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای خرید یا راه‌اندازی صرافی مخصوص به خود است.
 
بنا بر اعلام «راجر ور»، پلتفرم آتی مبادلات ارز دیجیتال در سایت «bitcoin.com» قرار خواهد گرفت که انتظار می‌رود از طریق سرویس‌های مختلفی مانند اخبار و تراکنش‌های مالی، حجم بازدید و استفاده زیادی از سایت خود را تجربه کند. «راجر ور» همچنین اذعان داشت که پلتفرم جدید از طریق همین سایت، روزانه هزاران یا ده‌ها هزار عضو جدید خواهد گرفت.
 
راجر ور با اشاره به اینکه در جستجوی شریکی برای ایجاد یک صرافی داخلی است، افزود: اگر خودمان کار ساخت صرافی را شروع کنیم، قطعاً می‌توانیم با هزینه بسیار بسیارکمی این کار را انجام دهیم و دقیقاً همان چیزی را که می‌خواهیم به‌دست آوریم. ولی ما امنیت صرافی‌هایی که در مقابل حملات تست‌شده و مدتی است در حال کار کردن می‌باشند را نداریم
 
سرمایه‌گذار پیشین بیت کوین و طرفدار بیت کوین کش، همچنین خاطرنشان کرد که صرافی جدید، بیت کوین کش را به‌عنوان ارز پایه اعمال خواهد کرد، که این امر باعث افزایش قابل‌توجهی در استفاده از این ارز دیجیتال خواهد شد.
 
همچنین مبلّغ بیت کوین کش، بارها اظهار داشته است که بیت کوین کش، به هدف اصلی ساتوشی ناکاموتو نزدیک‌تر بوده و ارز دیجیتال بهتری نسبت به بیت کوین می‌باشد. وی در نهم اکتبر در حساب توییتر خود نوشت:
 
بیت کوین کش، همان بیت کوین توصیف‌شده توسط ساتوشی ناکاموتو می‌باشد. یک پول الکترونیک همتا به همتا برای جهان! بیت کوین چیز دیگری است که توسط افرادی ناآگاه از اقتصاد، اجرا می‌شود.
 
راجر همچنین در خلل نشست «Delta Summit» در مالت، که در تاریخ پنجم اکتبر برگزار شده بود بیان کرد که ارزهای دیجیتال دیگر به‌عنوان پول قابل‌استفاده نیستند. وی همچنین تأکید کرد که پول‌های دیجیتال تنها ابزاری هستند که می‌توانند دنیا را به سمت آزادی اقتصادی هدایت کنند و اعلام کرد تا زمانی که ارزهای دیجیتال این هدف را تحقق نبخشند، از تلاش خود دست نخواهد کشید.
 
در ماه می ۲۰۱۸، وب‌سایت «bitcoin.com» به دنبال اتهاماتی مبنی بر اینکه مشتریان خود را به جای خرید بیت کوین، به خرید بیت کوین کش گمراه می‌کند، به‌طور کامل از وب‌سایت «CoinMarketCap» حذف گردید.
 
به دنبال گزارشاتی از کاهش قابل‌توجه پذیرش «BCH» در پرداخت‌های مالی جهانی، و نیز برخی پیش بینی‌های بدبینانه در مورد قیمت BCH، تیم بیت کوین کش آزمایشی تحت عنوان «فشار BCH» را انجام دادند. بر اساس نتایج این آزمایش، ۲٫۱ میلیون تراکنش در شبکه، هیچ تغییری در هزینه تراکنش در آن را به وجود نیاورد. این تست جامعه مدار برای نشان دادن ظرفیت و مقیاس‌پذیری شبکه اصلی بیت کوین کش برنامه‌ریزی شده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.