October 12, 2018
14:38 جمعه، 20ام مهرماه 1397
کد خبر: 94536

کمک هزینه رفاهی کارکنان وزارت ارتباطات یکسان سازی شد

 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ابلاغ دستورالعمل جدید نحوه پرداخت کمک هزینه های رفاهی کارکنان و مدیران وزارت ارتباطات و دستگاه های تابعه از دیروز (سه شنبه) خبر داد و گفت: با اجرای این بخشنامه کمک هزینه رفاهی همه کارکنان وزارت ارتباطات بدون توجه به اسم دستگاه یکسان سازی می شود و تلاشمان بر این بود که با تعیین سطوح مختلف از مدیریت ارشد تا پایین ترین سطح کارکنان صرف نظر از نوع استخدامی بتوانیم به یک وحدت رویه در پرداخت ها برسیم.
 
فرهاد معارفی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به ابلاغ دستورالعمل جدید نحوه پرداخت کمک هزینه های رفاهی کارکنان و مدیران وزارت ارتباطات و دستگاه های تابعه آن توضیح داد: براساس قانون بودجه سنواتی و ضوابط اجرایی بودجه که هر ساله ابلاغ می شود، از سوی دولت مجوزی برای پرداخت کمک هزینه های رفاهی با اعلام عناوین و مبالغ صادر می شود که دستگاه موظف به پرداخت آنها هستند.
 
وی با اشاره به اینکه معمولا در سال های گذشته دولت چهار دسته از کمک هزینه های رفاهی شامل ایاب و ذهاب، غذا، مهدکودک و تلفن همراه را اعلام کرده است، افزود: یکی از موضوعات که وزیر در حکم انتصاب من در اولویت قرار داده اند، ساماندهی این پرداخت ها بود چراکه به دلیل وجود تفاوت هایی بین این پرداخت ها در بخش های مختلف این وزارتخانه دو پیامد وجود داشت که اعتراض کارکنان مبنی بر وجود تفاوت ها در سازمان های مختلف بود که باعث شده بود تقاضاهای عدیده ای از دستگاه های مختلف مبنی بر جابه جایی بین دستگاه ها بوجود آید.
 
معارفی با بیان اینکه برای بالا رفتن سطح رضایتمندی و کاهش تقاضای جابه جایی کارکنان، بنا شد پرداخت ها میان دستگاه ها یکسان سازی شود، اظهار کرد: بر همین اساس شورایی با حضور معاونان توسعه مدیریت همه دستگاه های تابعه وزارت ارتباطات تشکیل و درخواست کردیم که هم فکری کنند تا به یک سطح قابل قبولی از پرداخت کمک هزینه های رفاهی به صورت یکسان برسیم و مقید به رعایت آن باشیم که از این بابت از همکاری همه تشکر می کنم.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام اینکه بررسی های بسیار زیادی انجام شد و اطلاعات زیادی جمع آوری کردیم تا به بهینه ترین نقطه رسیدیم، تصریح کرد: در این فرایند چند هدف را دنبال می کردیم که نخست ایجاد شفافیت در پرداخت کمک هزینه های رفاهی بود چراکه شفافیت در پرداخت ها بر اساس حکم کارگزینی، وجود داشت.
 
وی هدف دوم را کاهش اختلاف در پرداخت ها به کارکنان وزارت و دستگاه های تابعه دانست و افزود: هدف سوم نیز حداکثر کردن وحدت رویه در پرداخت ها و استفاده از عناوین، مبالغ و زمان پرداخت مشابه در اختصاص کمک هزینه ها، بین دستگاه ها بود که ماحصل همه تلاش ها دستورالعملی شد که دیروز به 10 دستگاه در مجموعه وزارت ارتباطات ابلاغ شد و تمام تلاشمان این بود که با تعیین سطوح مختلف از مدیریت ارشد تا پایین ترین سطح کارکنان صرف نظر از نوع استخدامی بتوانیم به یک وحدت رویه در پرداخت ها برسیم.
معارفی با تشکر از همکاری معاونت برنامه ریزی در جبران منابع اعتباری و مالی تعدادی از دستگاه ها که در تامین آن دچار مشکل بودند، خاطرنشان کرد: از این به بعد اگر بخواهیم حکمی صادر کنیم چون این یکسان سازی به همه دستگاه ها تسری پیدا می کند بنابراین قدرت و سرعت عمل نظارت بسیار بالا می رود.
این مقام مسوول با اشاره به اینکه نقطه بهینه برای پرداخت کمک هزینه های رفاهی منطبق بر بالاترین سطح پرداختی بین دستگاه ها نبوده، ادامه داد: بنابراین بخشی از کارکنان ممکن است تا الان بیش از نقطه بهینه دریافت می کردند و با اجرای این بخشنامه کمک هزینه رفاهی آنها کاهش پیدا کند و برعکس برای تعدادی از کارکنان رقم دریافتی آنها افزایش پیدا می کند که بررسی های ما حاکیست از سطح مدیرکل و به پایین هیچکدام شامل کاهش نمی شوند اما از سطح مدیرکل به بالا مثل معاون دستگاه ها، احتمال کاهش هست که فکر نمی کنم در مجموع این تعداد بیش از یک دهم درصد از مجموع کارکنان شود.
 
معاون وزیر ارتباطات با اعلام اجرای بخشنامه دستورالعمل نحوه پرداخت کمک هزینه های رفاهی کارکنان و مدیران وزارتخانه و دستگاه های تابعه از ابتدای مهرماه، گفت: برای اجرای این بخشنامه هماهنگی ها در حد روسای دستگاه ها با آقای وزیر صورت گرفت و ایشان خودشان ورود پیدا کردند و سعی کردیم مشارکت دستگاه ها را داشته باشیم و فکر می کنم کار کارشناسی نسبتا دقیقی انجام شد که بیش از یک ماه و نیم به طول انجامید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.