رسانه‌های اجتماعی

October 12, 2018
19:31 جمعه، 20ام مهرماه 1397
کد خبر: 94572

شیوه انتشار فیس‌بوک‌لایت صدای کاربران را درآورد

 
عرضه نسخه مخصوص سیستم‌عامل iOS اپلیکیشن فیس‌بوک لایت که قرار بود به زودی منتشر شود، تنها در یک کشور، صدای کاربران سایر کشورها را درآورده است.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت phonearena، بسیاری از اپلیکیشن‌های مختلف هم‌چون شبکه‌های اجتماعی از نسخه لایت (Lite) نیز علاوه بر نسخه اصلی، بهره می‌گیرند که برای آن دسته از کاربرانی که سرعت اینترنت کشورشان پایین است و یا حافظه گوشی بسیار کم و محدود است، توسعه داده شده است تا آن‌ها نیز بتوانند از قابلیت‌های اصلی و محوری بسیاری از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های متعدد استفاده کنند و اخبار و گزارش‌های موردنظر خود را در فضای مجازی به اشتراک بگذارند.
 
از شبکه‌های اجتماعی که نسخه لایت خود را توسعه داده‌اند، می‌توان به فیس بوک لایت، فیس بوک مسنجر لایت، توییتر لایت، اسکایپ لایت و اینستاگرام لایت اشاره کرد و کاربران باید به منظور دریافت این نسخه به فروشگاه آنلاین و اینترنتی گوگل پلی‌استور مراجعه کنند.
 
حالا پس از آنکه اپلیکیشن فیس‌بوک لایت برای کاربران iOS تنها در کشور ترکیه منتشر و عرضه شد، بسیاری از کاربران و علاقمندان به دریافت و استفاده از این اپلیکیشن که در سایر کشورها سکونت داشتند، به این مساله اعتراض کردند و از این شبکه اجتماعی خواستند تا هرچه سریع‌تر در کشورهای دیگر نیز آن را عرضه کند.
 
فیس‌بوک نیز در پاسخ به خیل عظیمی از کاربرانی که از این قضیه شکایت داشتند، اعلام کرده است که در آینده‌ای نزدیک فیس‌بوک لایت را در کشورهای متعدد بیش‌تری از جهان عرضه و منتشر خواهد کرد.
 
نسخه لایت اپلیکیشن‌های مختلف که در ابتدا تنها برای کاربران کشورهای درحال توسعه با سرعت اینترنت و ظرفیت حافظه پایین توسعه و ارائه شده بود، حالا با توجه به حجم کمی که از حافظه دستگاه اشغال می‌کند و باتری بسیار کمتری نیز مصرف می‌کند، در کشورهای توسعه‌یافته و پیشرفته نظیر ایالات متحده آمریکا و انگلستان نیز مورد استقبال قرار گرفته است و پیش‌بینی می‌شود خیل عظیمی از کاربران گوشی‌های آیفون از عرضه فیس‌بوک لایت استقبال کنند. این در حالیست که اپلیکیشن فیس‌بوک لایت مخصوص گوشی‌های اندرویدی در سال ۲۰۱۵ میلادی منتشر شده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.