تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 13, 2018
14:12 شنبه، 21ام مهرماه 1397
کد خبر: 94588

امارات درصدد جایگزینی سکه‌های دیجیتالی با عرضه سهام

امارات متحده عربی قصد دارد با تسهیل سیاست‌گذاری درباره ارزهای دیجیتالی و سکه مجازی رمزنگاری شده در این کشور، به جذب سرمایه‌های بیش‌تر کمک کند.
 
به گزارش Blockonomi، مقامات و قانون‌گذاران در امارات متحده عربی با توجه به روند رو به رشد استقبال از ارزهای دیجیتالی رمزنگاری‌شده، تصمیم گرفته‌اند که با ارائه تسهیلات درباره عرضه نخستین سکه دیجیتالی رمزنگاری‌شده در این کشور به جذب سرمایه‌گذاری‌های گسترده و بیش‌تر کمک کنند.
 
منابع خبری حاکی است که مسوولان مربوطه در این کشور قصد دارند نخستین شبکه مجازی رمزپایه امارات را در سال آینده ۲۰۱۹ میلادی راه‌اندازی کنند تا دولت این کشور بتواند سرمایه‌های کلانی را از سوی شرکت‌ها و استارت‌اپ‌ها به سمت خود جذب کند.
 
درواقع این بدان معناست که به‌جای روش‌های معمولی، متداول و سنتی عرضه اولیه سهام (IPO) از روش جدید ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده (ICO) برای جذب سرمایه استفاده می‌شود که قرار است درصورت تصویب از سال آینده ۲۰۱۹ میلادی اجرایی شود.
 
عمر سیف‌الذعبی به‌عنوان یکی از مدیران ناظر بر بازار اوراق بهادار امارات متحده‌ عربی می‌گوید: سازمان نظارت بر دارایی و اوراق بهادار در این کشور به این نتیجه رسیده است تا ICOها را به‌عنوان اوراق بهادار قبول کند و این پروسه قانون‌گذاری قرار است در نیمه نخست سال آینده میلادی نهایی و عملی شود.
 
بر اساس گزارش رویترز، می‌توان دریافت که با توجه به کاهش بهای نفت و هم‌چنین افزایش حقوق منابع انسانی، ارزش و اعتبار IPOها مثل قبل نیست و به‌همین دلیل شرکت‌های اماراتی به‌دنبال راهی برای افزایش جذب سرمایه در این کشور عربی واقع در منطقه خلیج فارس هستند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.