رسانه‌های اجتماعی

October 13, 2018
14:16 شنبه، 21ام مهرماه 1397
کد خبر: 94590

هکرها ۳۰ میلیون کاربر فیس بوکی را هک کردند

فیس‌بوک روز گذشته اعلام کرد که متاسفانه هکرها به ۳۰ میلیون کاربر فیس‌بوکی حمله کرده و به اطلاعات تماس و حریم شخصی بیش از ۱۴ میلیون نفر از آن‌ها دسترسی پیدا کرده‌اند.
 
به گزارش phonearena، تقریبا اوایل سال جاری ۲۰۱۸ میلادی بود که شبکه‌اجتماعی فیس‌بوک درگیر بزرگ‌ترین رسوایی در طول تاریخ خود شد چراکه اخبار بسیاری مبنی بر همکاری فیس‌بوک با یک موسسه تحقیقاتی به نام کمبریج آنالتیکا و افشای اطلاعات خصوصی خیل عظیمی از کاربران فیس‌بوکی منتشر شد. گزارش‌های منتشره نشان می‌داد که اطلاعات بیش از ۸۷ میلیون نفر از کاربران فیس‌بوک در این همکاری به سرقت رفته و افشا شده است.
 
حالا به نظر می‌رسد که کابوس ترسناک و سریال ادامه‌دار رسوایی‌های فیس‌بوک تمامی ندارد و باری دیگر گزارش‌های زیادی منتشر شد که این شرکت را وادار کرد به موضوع جدید دسترسی هکرها به اطلاعات بیش از ۳۰ میلیون نفر از کاربران فیس‌بوکی اقرار کند.
 
فیس‌بوک در این بیانیه هم‌چنین عنوان کرده است که اطلاعات شخصی این دسته از کاربران از جمله محل سکونت، وضعیت تاهل، تاریخچه افراد جست‌وجوشده، آدرس پست الکترونیکی (ای‌میل) و هم‌چنین اطلاعات تماس و شماره تلفن آن‌ها در دسترس هکرها قرار گرفته بود و آن‌ها احتمالا از این اطلاعات موردنیاز خود سوءاستفاده کرده‌اند.
 
بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری و فناوری به کاربرانی که در این شبکه اجتماعی عضو هستند و در آن حساب کاربری دارند، توصیه کرده‌اند که هرچه زودتر اطلاعات شخصی مندرج در حساب‌های کاربری خود را پاک کنند و درصورتی که به اکانت خود در فیس‌بوک نیازی ندارند، آن را به‌طور کلی از بین ببرند؛ به عقیده آن‌ها، وضعیت حفظ حریم خصوصی کاربران در فیس‌بوک اصلا مناسب و قابل قبول نیست و کاربران باید به‌منظور محافظت و احترام به حریم خصوصی خود از این شبکه اجتماعی خارج شوند.
 
آن‌ها هم‌چنین توصیه کرده‌اند که کاربرانی که علی‌رغم همه این اتفاقات باز هم تمایل به باز نگه داشتن حساب کاربری خود در فیس‌بوک دارند، بهتر است هرچه سریع‌تر گذرواژه و رمز عبور خود را تغییر دهند و وضعیت پروفایل خود را از حالت عمومی به شخصی درآورند تا احتمال افشای اطلاعات شخصی‌شان به حداقل برسد.
 
پس از انتشار خبر رسوایی فیس‌بوک و نقض حریم شخصی کاربرانش که چند ماه پیش سروصداهای زیادی ایجاد کرد، افراد مشهور و شرکت‌های کوچک و بزرگ بسیاری به حذف صفحه کاربری خود در این شبکه اجتماعی اقدام کرده‌اند تا بدین ترتیب، اعتراض خود را نسبت به سهل‌انگاری فیس بوک نشان دهند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.