اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 13, 2018
14:23 شنبه، 21ام مهرماه 1397
کد خبر: 94593

ترس شرکت‌ها، مانعی مهم بر سر استفاده از رایانش ابری

بررسی‌های اخیر گارتنر نشان می‌دهد بسیاری از شرکت‌ها به دلیل ترس از ریسک‌های احتمالی استفاده از رایانش ابری، به سراغ این فناوری نمی‌روند.
 
در واقع مخاطرات استفاده از اکوسیستم ابر باعث شده بسیاری از شرکت‌ها، قید استفاده از این را بزنند و خود را از مزایای آن محروم سازند. به گزارش وب‌سایت InfoWorld، گارتنر در بررسی‌های اخیر خود، از ۱۱۰ مدیر ارشد نظرسنجی کرده است، و این افراد، رایانش ابری را به عنوان یکی از مهمترین نگرانی‌های خود اعلام کرده‌اند.
 
دغدغه این مدیران از آن روست که انتقال به ابر به معنی تغییر فرایندهای کسب و کار است و این موضوع به پیش‌نیازها، هماهنگی‌ها و فرایندهای مدیریت مختلفی نیاز دارد. این در حالی است که کارشناسان معتقدند «ریسک» همه حوزه فناوری اطلاعات را شامل می‌شود و این امر نباید مانند ترمز عمل کند و جلوی حرکت و رشد سازمان‌ها را بگیرد.
 
تجربه نشان داده است که ترس کسب و کارها از ریسک باعث می‌شود آنها قدرت تفکر و نوآوری خود را کمابیش از دست بدهند. چنین کسب و کارهایی در زمانی کوتاه به پایان عمر خود نزدیک می‌شوند و سرانجام از چرخه رقابت‌ها حذف می‌گردند.
 
این در حالی است که استفاده از سرویس‎‌های رایانش ابری می‌تواند مزایای بسیاری برای سازمان‌ها به دنبال داشته باشد، از جمله چابکی سازمانی، سرعت بخشیدن به فرایندهای رشد کسب و کار، امکان ارائه واکنش‌های بهتر به تغییرات بازار و غیره.
 
نکته دیگر این است که با برنامه‌ریزی می‌توان شدت ریسک را کاهش داد. به عبارت دیگر اگر شرکت‌ها زمان کافی برای مطالعه ریسک‌های احتمالی یک نوع فناوری خاص صرف کنند، می‌توانند به سلامت از این مرحله عبور کرده و شاهد به بار نشستن زحمات خود باشند.
 
از این رو برخی کسب و کارها، با دیده نگران نسبت به ریسک احتمالی استفاده از محاسبات ابری می‌نگرند و خود را از مزایای پرشمار آن محروم می‌سازند، و حال آن که ریسک اصلی، چیزی نیست جز استفاده نکردن از ابر.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.