تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 13, 2018
15:38 شنبه، 21ام مهرماه 1397
کد خبر: 94609

سرمایه‌گذاری دانشگاه‌های بزرگ دنیا در ارزهای دیجیتال

 در حالی که بسیاری معتقدند سال ۲۰۱۸ زمان خیلی مناسبی برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال نیست، به نظر می‌رسد که دانشگاه‌های برتر جهان نظر متفاوتی دارند.
 
گزارش اخیر نشریه The Information نشان می‌دهد که نام‌های بزرگی مانند هاروارد، استنفورد، ام‌آی‌تی، دانشگاه کارولینای و دورتموث، در صندوق‌های ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
 
علاوه بر این، چند روز پیش هم گزارشی مبنی بر علاقه‌مندی دانشگاه ییل (Yale) برای سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال به انتشار رسید.
 
بر اساس این گزارش، همه نهادهای آموزشی نامبرده، با ذخایر ارزی و موقوفه مالی خود اقدام به سرمایه‌گذاری در صندوق‌های ارز دیجیتال نموده‌اند.
 
در ادامه گزارش عنوان شده است که این دانشگاه‌ها ده‌ها میلیون دلار در صندوق‌های سرمایه ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این اقدام شامل سرمایه گذاری در دارایی‌های واقعی ارز دیجیتال و همچنین خرید سهام شرکت‌های مرتبط با این حوزه می‌شود.
 
گزارش‌های بیشتر حاکی از آن است که علیرغم این سرمایه‌گذاری بزرگ، مؤسسات محدودیت بالایی در افشای فعالیت‌های خود در کلاس دارایی ارز دیجیتال دارند. با این حال، این حقیقت که برخی از مؤسسات آموزشی برجسته باوجود شرایط نزولی بازار اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند، اعتبار بیشتری برای ارزهای دیجیتال به ارمغان می‌آورد. در بخشی از این گزارش آمده است:
 
حرکت به سمت صندوق‌های مالی که مستقیماً بر روی سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال تمرکز دارند نشان دهنده تغییر ذهنیت سرمایه‌گذاری نسبت به این کلاس دارایی است همان‌گونه که این مؤسسات در دهه گذشته تمایل زیادی برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فناوری داشتند. حمایت چنین نهادهایی می‌تواند به اعتبار ارزهای دیجیتال بیافزاید و دیدگاه بسیاری از سرمایه‌گذاران نهادی که همچنان بر پرریسک بودن این دارایی اصرار دارند را تضعیف کند.
 
در طی یک سال گذشته، تحلیلگران زیادی اظهار داشتند که رشد بازار ارزهای دیجیتال با ورود سرمایه‌گذاران نهادی صورت خواهد گرفت. با توجه به سقوط شدید بازار ارزهای دیجیتال طی چند ماه گذشته به نظر می‌رسد که سرمایه گذاران نهادی تاکنون فاصله امن خود را از بازار حفظ کرده‌اند. اما حالا احتمال حرکت شرکت‌های بزرگ به دنبال نام‌هایی چون هاروارد، استنفورد و ام‌آی‌تی دور از ذهن نیست.
 
علاوه بر این، همگام با سرمایه‌گذاران نهادی، شمار صندوق‌های سرمایه ارز دیجیتال، و همچنین شرکت‌های مدیریت دارایی این حوزه رو به افزایش است. افزایش این اعداد به وضوح نشان می‌دهد که انتظارات عموم بر ورود یک‌باره سرمایه‌گذاران نهادی تمرکز دارد.
 
بحث مؤسسات آموزشی درباره اکوسیستم ارز دیجیتال فقط به سرمایه‌گذاری ختم نمی‌شود، بلکه کالج‌ها و دانشگاه‌های زیادی اقدام به برگزاری دوره‌های مرتبط با فناوری بلاک چین می‌کنند.
 
تمام این اخبار می‌تواند مهر تأییدی بر این ادعا باشد که مؤسسات آموزشی در حقیقت فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال را با آغوش باز پذیرفته‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.