اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 13, 2018
16:46 شنبه، 21ام مهرماه 1397
کد خبر: 94622

اینترنت اشیا جان انسان ها را تهدید می کند

یک پژوهش تازه نشان می دهد میزان امنیت اینترنت اشیا پایین تر از حدی است که قبلا تصور می شد و اگر مشکلات امنیتی ابزار و خدمات مبتنی بر آن برطرف نشود، مشکلات جدی در انتظار کاربران خواهد بود.
 
به گزارش آسین ایج، این روزها بازار اینترنت اشیا با عرضه انبوهی از محصولات و لوازم قابل اتصال به اینترنت و برخی شبکه های محلی رونق گرفته و انتظار می رود در آینده به طور گسترده از لوازم خانگی و خودروهای متصل به اینترنت استفاده شود.
 
اما یک بررسی تازه نشان می دهد هکرها در آینده برای حمله به کشورها و زیرساخت های حیاتی آنها، ابزار و محصولات مبتنی بر اینترنت اشیا را انتخاب خواهند کرد. ۹۳ درصد از ۱۳۰ متخصص برجسته امنیتی که در کنفرانس امنیتی بلاک هت در لاس وگاس آمریکا حضور داشته اند، گفته اند که دولت های متخاصم به طور قطع شبکه های مبتنی بر اینترنت اشیا را در آینده مورد حمله قرار خواهند داد.
 
۴۰ درصد از این متخصصان نیز تصور می کنند ابزار و وسایل مبتنی بر اینترنت اشیا در دو بخش انرژی و بهداشت و درمان به اهداف اصلی حملات هکری مبدل می شوند.
 
پژوهشگران می گویند تلاش ها برای سوءاستفاده از اینترنت اشیا از هم اکنون آغاز شده و در سال های اخیر حتی شاهد حملات هکری به اجاق گازها، اسپیلیت ها، سیستم های تهویه مطبوع و خودروها نیز بوده ایم و این اقدامات موجب شده تا کنترل آنها از دست کاربران اصلی خارج شود. این حملات حتی گاهی به از کار افتادن نیروگاه های تامین برق منجر شده است.
 
محققان حاضر در کنفرانس امنیتی بلاک هت هشدار داده اند که چنین حملاتی در آینده پیچیده تر شده و حتی سیستم های تامین و توزیع آب را هم هدف می گیرند و لذا جان انسان ها را به خطر می اندازند و لذا از همین حالا باید برای ارتقای امنیت آنها برنامه ریزی شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.