امنیت

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

October 13, 2018
16:49 شنبه، 21ام مهرماه 1397
کد خبر: 94623

اطلاعات ۲۹ میلیون کاربر فیس بوک در حمله هکری سرقت شد

مهاجمان سایبری اطلاعات 29 میلیون حساب کاربری را در شبکه اجتماعی فیس بوک سرقت کردند. این کار با استفاده از یک برنامه خودکار صورت گرفته است.
 
به گزارش ای بی سی نیوز، برنامه خودکار یادشده بعد از هک کردن هر حساب کاربری به سراغ دوستان آن فرد رفته و با استفاده از آسیب پذیری های فیس بوک به حساب های این افراد نیز نفوذ می کرد.
 
فیس بوک می گوید افراد هک شده در کشورهای مختلفی زندگی میکنند و مشکل یادشده مربوط به یک یا دو کشور خاص نیست. حمله مذکور ابتدا در مقیاسی کوچک شروع شده، اما با توجه به گسترش آن از طریق شبکه دوستان ابعادی وسیع یافته است.
 
فیس بوک وب سایتی را راه اندازی کرده که افراد می توانند برای پی بردن به هک شدن یا نشدن به آن مراجعه کنند. نشانی این وب سایت https://www.facebook.com/help/securitynotice?ref=sec است.
 
این دومین رسوایی امنیتی برای فیس بوک در هفته های اخیر است. چندی قبل 50 میلیون حساب کاربری دیگر هم در این شبکه اجتماعی هک شده بودند که برخی منابع معتقد بودند رقم واقعی آنها 80 میلیون نفر است. فیس بوک می گوید برای افراد هک شده پیام‌هایی هم ارسال کرده تا اطلاعات فنی لازم را در اختیار آنها قرار دهد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.