تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 14, 2018
13:39 یکشنبه، 22ام مهرماه 1397
کد خبر: 94667

سوءاستفاده تازه از نرم افزار فلش برای استخراج ارز مجازی

بررسی های شرکت امنیتی پالو آلتو نتورکس نشان می دهد هکرها با طراحی یک بدافزار که ظاهرا برای به روزرسانی نرم افزار فلش به کار می رود در عمل به استخراج ارز مجازی می پردازند.
 
به گزارش انگجت، بررسی های شرکت امنیتی پالو آلتو نتورکس نشان می دهد هکرها با طراحی یک بدافزار که ظاهرا برای به روزرسانی نرم افزار فلش به کار می رود در عمل به استخراج ارز مجازی می پردازند. بدافزار یادشده فایل هایی را به طور مخفیانه بر روی رایانه کاربران نصب می کند که کار انها استخراج ارزهای مجازی است.
 
پیش از این بارها از نرم افزار فلش پلیر برای فریب کاربران و انتقال فایل های آلوده و بدافزار به رایانه های آنها استفاده شده است. همچنین فایلهای به روزرسان آلوده زیادی به همین منظور در فضای مجازی منتشر شده است. به عنوان نمونه، یک بررسی ساده نشان می دهد که 113 بدافزار مختلف به همین شکل برای فریب کاربران عرضه شده اند.یکی از این نرم افزارها یک نرم افزار بوت به نام XMRig است که کار آن استخراج ارز مجازی Monero می باشد. البته نکته جالب این است که بدافزار مذکور در کنار آلوده کردن رایانه کاربران برنامه فلاش را هم به روز می کند و وظیفه محصول شده را انجام می دهد.
 
کارشناسان امنیتی به کاربران هشدار داده اند که پیش از بارگذاری فایل های به روزرسان از صحت وامنیت آنها مطمئن شوند و این فایل ها را تنها از منابع قابل اطمینان دریافت کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.