اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 14, 2018
18:38 یکشنبه، 22ام مهرماه 1397
کد خبر: 94679

جستجوگر محافظ حریم شخصی رقیب گوگل شد

با افزایش رسوایی های مربوط به نقض حریم شخصی کاربران جستجوگرهایی مانند گوگل، کسب و کار برخی شرکت های رقیب که به امنیت افراد در فضای سایبری احترام می گذارند، رونق گرفته است.
 
به گزارش ورج، یکی از این جستجوگرها داک داک گو نام دارد که بر تسهیل جستجو در وب با رعایت حریم شخصی افراد تاکید دارد.
 
بر اساس تازه ترین آمار منتشر شده میزان جستجوهای انجام شده در DuckDuckGo به ۳۰ میلیون مورد در روز افزایش یافته است. اگر از ایران به سایت این جستجوگر به نشانی duckduckgo.com مراجعه کنید مطالبی با مضمون زیرا را مشاهده خواهید کرد:
 
"داده های شما نباید فروختنی باشد، ما در داک داک گو چنین فکر می کنیم. رهگیرهای تبلیغاتی را بند آورید. تاریخچه جستجوی خود را خصوصی نگه دارید. داده های شخصی خود را در اختیار داشته باشید. در این سایت افزونه هایی نیز متناسب با مرورگر مورد استفاده شده وجود دارد." شعار این موتور جستجو نیز این است: موتور جستجویی که رد شما را نمی‌گیرد.
 
البته داک داک گو ده سال قبل در سال ۲۰۰۸ توسط فردی به نام گابریل وینبرگ در پنسیلوانیای آمریکا تاسیس شده است. او موسس شرکت داک داک گو است و توانست در سال ۲۰۱۳ رکورد یک میلیارد جستجو را برای این جستجوگر اینترنتی ثبت کند. وی ۳۹ ساله و فارغ التحصیل دانشگاه ام آی تی است.
 
داک داک گو هم اکنون تنها ۰.۱۸ درصد از بازار جهانی جستجو را در اختیار دارد و در برابر گوگل، بایدو و بینگ با سهم های ۷۷، ۱۴ و ۵ درصدی حرف چندانی برای گفتن ندارد. اما حداقل از جستجوگر ای او ال با سهم ۰.۰۳ درصدی جلوتر است.
 
کارشناسان معتقدند اگر شرکت های فناوری بزرگ مانند گوگل، فیس بوک و مایکروسافت به  رویه های فعلی خود ادامه داده و به حریم شخصی و امنیت کاربران اینترنت احترام نگذارند، شانس موفقیت داک داک گو افزایش می یابد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.