بانکداری و پرداخت الکترونیک

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 15, 2018
11:22 دوشنبه، 23ام مهرماه 1397
کد خبر: 94695

ستاری: تغییرات صندوق نوآوری در شرکت‌های نوآور انگیزه ایجاد می‌کند

معاون عملی فناوری ریاست جمهوری درباره تغییرات اخیر صندوق نوآوری و شکوفایی به پیوست اعلام کرد «ایده‌ها و افراد جدید عوامل کمکی مهمی برای ایجاد انگیزه در بخش دانش‌بنیان کشور خواهند بود». سورنا ستاری همچنین از تغییر هیات عامل این صندوق در آینده نزدیک خبر داد. روز گذشته با پیگیری‌های پیوست مشخص شد که علی وحدت به عنوان رییس جدید صندوق نوآوری و شکوفایی جایگزین بهزاد سلطانی شده است. همچنین مشخص شد که به زودی با این انتخاب تغییراتی هم در بین اعضای هیات عامل این صندوق اتفاق خواهد افتاد.
 
سورنا ستاری، معاون علمی فناوری ریاست جمهوری در حاشیه نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان بانک پارسیان درباره تغییر و تحولات اخیر صندوق نوآوری و شکوفایی به پیوست می‌گوید: «صندوق نوآوری یک صندوق فراسازمانی است و ربطی به معاونت علمی به صورت خاص ندارد. هر چند ما کمک‌های زیادی برای راه‌اندازی و تخصیص بودجه آن کرده بودیم. این صندوق قرار است یک عامل انگیزاننده جدی برای بخش دانش بنیان کشور باشد و قرار نیست صندوقی متعلق به معاونت علمی باشد. تغییرات ایجاد شده در مدیریت صندوق می‌تواند کمک بسیاری در این زمینه بکند. ایده‌ها و افراد جدید عوامل کمکی مهمی خواهند بود.» او در ادامه تاکید می‌کند: «شرایط فعلی با چهار سال گذشته که صندوق تاسیس شد بسیار متفاوت است و اکوسیستم به بلوغ رسیده و احتیاج دارد ایده‌های جدی در آن تزریق شود.» به گفته ستاری، هیات عامل صندوق هم در آینده نزدیک دچار تغییرات خواهد شد.
 
او در ادامه در پاسخ به سوال دیگر پیوست درباره بازدید امروزش(۲۲ مهر ماه) از نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان بانک پارسیان می‌گوید: «بانک‌ها باید وارد فضای استارت‌آپی شوند و این همان کاری است که صندوق لوتوس انجام داد و وارد بحث سرمایه‌گذاری خطرپذیر شد.» به گفته او دو بحث وجود دارد، یکی سرمایه‌گذاری و دیگری قیمت‌گذاری و ارزش‌گذاری استارت‌آپ‌ها است و در ادامه در همین باره می‌افزاید: «در این مرحله بانک می‌تواند کمک بسیاری کند. هر چقدر بتوانیم بانک را از وام جدا کنیم بهتر عمل کرده‌ایم. استارت‌آپ‌ها با وام شکل نمی‌گیرند و سیستم بانکی باید به سمت سرمایه‌گذاری خطرپذیر حرکت کند که در این حالت حتما برنده خواهیم بود.» معاون علمی فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد بازید امروز از نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان بانک پارسیان هم در همین راستاست.
 
صبح امروز (۲۲ مهرماه) نمایشگاه شرکت‌های دانش بینان بانک پارسیان با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در ساختمان مرکزی بانک پارسیان افتتاح شد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.