تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 16, 2018
12:11 سه شنبه، 24ام مهرماه 1397
کد خبر: 94731

پذیرش ارزهای دیجیتال در اروپا در حال افزایش است

بنا به گزارش CNBC، ارزش کل بیت کوین خرج شده در خدمات تجاری، از ۹٫۸ میلیون دلار در سال ۲۰۱۳ به ۱۹۰٫۲ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ افزایش‌یافته است. گرچه بااین‌وجود، بازار هنوز نوپاست. طبق تحقیق انجام‌شده توسط بانک هلند در سال ۲۰۱۸، علیرغم علاقه قابل‌توجه عموم، تنها دو درصد از خرده‌فروشان آنلاین، ارزهای دیجیتال را به‌عنوان شیوه پرداخت بکار گرفته‌اند.
 
پلتفرم پرداخت آنلاین ارزهای دیجیتال یا «The Utrust API»، بر روی پذیرش ارزهای دیجیتال در پرداخت‌ها و خرده‌فروشی آنلاین در سطح جهانی، تمرکز نموده است. همچنین این مجموعه، ابزاری چون کاهش مغایرت پرداخت آنلاین، حفاظت از معاملات جعلی، و یک ارز دیجیتال اختصاصی برای افزایش قدرت خرید را در پلتفرم خود، ارائه می‌دهد.
 
همچنین شرکت «Utrust»، برای غلبه بر چند بازار کوچک و سپس گسترش فعالیت‌هایش به بازارهای بزرگ‌تر، چندین قرارداد مشارکت استراتژیک را در اروپا، به امضا رسانده است. یکی از این قراردادها با شرکت «Gambio.de» که ارائه‌دهنده خدمات تجارت الکترونیک در آلمان بوده که دارای ۲۵,۰۰۰ فروشگاه آنلاین در سراسر این کشور است. برآوردهای انجام‌شده توسط Utrust نشان می‌دهد که فروشگاه‌های آنلاین زیرمجموعه Gambio، حدود ۳۰ درصد درآمد تجارت الکترونیک در آلمان را تشکیل داده و ازاین‌رو، نقطه شروع مناسبی برای گسترش به‌کل اروپا است.
 
بنابر اعلام Utrust، با این مشارکت‌ها، هزاران بازرگان می‌توانند به‌راحتی، ارزهای دیجیتال را به‌عنوان یک شیوه پرداخت پذیرفته و همزمان، معادل پولی ارزهای دیجیتال را در حساب بانکی خود، دریافت نمایند. مشتریان آنها نیز به یک کیف پول دیجیتال اختصاصی دسترسی خواهند داشت که امکان انجام معاملات را بدون کسر فی تراکنش، برایشان فراهم می‌کند. Utrust معتقد است که تعداد زیاد بازرگانان و صاحبین مشاغل استفاده‌کننده از این سرویس، بر نمودار استفاده پایین از ارزهای دیجیتال تأثیر گذاشته و می‌تواند جایگاه بسیار قابل‌توجهی را در اقتصاد ارزهای دیجیتال، فراهم سازد.
 
پی‌پل دنیای ارزهای دیجیتال
 
فلیپ کاستر، رئیس ارشد اطلاعات و بنیان‌گذار Utrust دریکی از مصاحبه‌های اخیرش اظهار داشت: تا سه سال دیگر، قادر خواهید بود تا با ارزهای دیجیتال، از اکثر فروشندگان خرید نمایید. تا ۵ سال بعدازآن، خواهید توانست این کار را آفلاین انجام دهید. من به‌شدت معتقدم که در ده سال آینده، ارزهای دیجیتالی دولتی را از اقتصادهای کلان دنیا، خواهیم داشت.
 
همچنین پروتکل Utrust دارای یک سیستم حل اختلاف داخلی بوده که تصدیق‌کننده‌ها یا داوران، در صورت اختلاف بر سر وجوه استردادی بین خریداران و فروشندگان، وساطت کرده یا وجوه را در ۳۰ روز، آزاد می‌نماید.
 
درحالی‌که برخی از شرکت‌ها مانند BitPay، برای چالش پر کردن شکاف بین ارزهای دیجیتال و فروشندگان سنتی اقدام کرده‌اند، Utrust خود را به‌عنوان «اولین سیستم پرداخت فوری برای ارزهای دیجیتال، حفاظت از خریدار، و سیستم پرداخت با ارزهای دیجیتال و تسویه با پول رایج»، از سایر شرکت‌ها، متمایز نموده است.
 
Utrust باهدف تبدیل‌شدن به پی‌پل دنیای ارزهای دیجیتال، مهیا ساختن امنیت برای خریداران و فروشندگان، و بازپرداخت انجام‌شده در پرداخت‌های دیجیتالی، ایجاد رقابت خواهد کرد. این شرکت اخیراً اعلام کرده است که سانجا‌کن، سرپرست سابق مشارکت‌های اروپایی شرکت eBay و مدیر بخش فروش و شریک بزرگ تجاری پی‌پل در بریتانیا، به این شرکت پیوسته است. بنا به اظهار شرکت، با افزوده شدن این نیروی جدید، از تخصص تجارت الکترونیک سنتی، برای پر کردن شکاف بین ارزهای دیجیتال و پول‌های رایج سنتی، استفاده خواهد نمود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.