تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 16, 2018
12:25 سه شنبه، 24ام مهرماه 1397
کد خبر: 94741

جهرمی دستور داد: پست بانک سریعا مجوز PSP بگیرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه پست بانک باید شعبه ای تخصصی برای حوزه ICT ایجاد کند گفت: پست بانک با ایجاد اعتماد در حوزه فناوری اطلاعات باید سرمایه در گردش شرکت های فعال این حوزه را جذب کند.
 
 محمد جواد آذری جهرمی دیروز در جمع مدیران پست بانک  با تاکید بر اینکه خدمات «بانک» در سراسر کشور در دسترس مردم است، گفت: حضور پست بانک در 6 هزار باجه بانکی در کشور هزینه زیادی بر «بانک» تحمیل و سوددهی آن را پایین می آورد.
آذری جهرمی با تاکید بر لزوم مدیریت هزینه ها در پست بانک گفت: مدیران «بانک» باید راه های خلاقانه ای برای بیشتر کردن سود بانک ارائه دهند و مهم ترین نکته، مدیریت هزینه ها در بانک است تا هزینه های جاری حضور پست بانک در روستاها را پوشش دهد.
وی افزود: یکی از ارکان نهاد توسعه ای و نهاد مهارتی وجود بانک توسعه ای در آن حوزه است که پست بانک باید این نقش را در حوزه ICT ایفا کند.
وزیر ارتباطات با انتقاد از عدم پیگیری تغییر اساسنامه پست بانک ایران گفت: مدیران بانک باید برای تغییر اساسنامه پیگیری بیشتری داشته باشند تا اشکالات مرتبط با دریافت مجوز PSP برطرف شود.
وی آموزش نیروی انسانی، تغییر فرآیندها و کارکردهای پست بانک را برای تبدیل بانک به نهاد تخصصی حوزه ICT را ضروری دانست و اظهار کرد: پست بانک برای رسوب منابع، باید از سرمایه های بخشی حوزه ارتباطات استفاده کند و سرمایه در گردش شرکت های حوزه ICT  در پست بانک باشد. آذری جهرمی  تغییر اساسنامه، افزایش سرمایه و مدیریت هزینه را از مهم ترین برنامه های این بانک اعلام کرد و گفت: اگر بخواهیم موفق شویم پست بانک باید جلوتر از برنامه های «وزارت» حرکت کند و این تغییر نیاز به عزم جدی مدیران پست بانک برای اصلاح امور دارد.
آذری جهرمی با تشویق مدیران پست بانک برای جذب منابع مالی سایر بخش ها گفت: اگر مسایل مربوط به مدیریت هزینه ها، تکمیل سیستم «core بانکی» و مشکلات آموزش پرسنل حل شود، پست بانک می تواند در حوزه بانک داری بهترین باشد.
وزیر ارتباطات با تاکید بر نصب و راه اندازی 1700 خودپرداز پست بانک در مناطق کمتر برخوردار کشور گفت: باید گزارش آماری با جزییات میزان تراکنش در روستاهای با تعداد خانوار 2هزار و 5هزار و حتی گزارشی از تراکنش خودپردازها در روستاها با فاصله های متفاوت از شهرها به وزارتخانه ارایه شود تا بتوانیم تصمیمات جدیدی برای نصب خودپرداز یا دستگاه Cashless و Pos بانکی (دستگاه های بدون دریافت وجه نقد) در روستاها و مغازه های اطراف گرفته شود.
وی با توصیه برای توجه بیشتر به خدمات الکترونیکی در پست بانک گفت: باید با سیاست گذاری درست وقتی تسهیلات به شرکت های حوزه ICT  پرداخت می کنید منابع آن شرکت در پست بانک رسوب کند نه در بانک های دیگر.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.